Aktualu

Verslo idėja: 5 patarimai, kaip ją pristatyti

Print Friendly, PDF & Email

Gediminas Dilertas įsitikinęs, kad verslo idėja atsiskleidžia per 5 klausimus.

Vien tik gera verslo idėja ir kruopščiai parengtas verslo planas, ieškant potencialių investuotojų, neveikia. Investuotojams sėkmingai pritraukti būtinas ir patrauklus, įtikinantis bei iš anksto apgalvotas verslo idėjos pristatymas.

Lietuvoje reziduojančių startuolių augimu besirūpinantis Gediminas Dilertas, startuolių ekosistemos centro „Vilnius Tech Park“ bendruomenės vadovas, Reach for Change renginio metu pasidalijo patarimais apie 5 svarbiausius klausimus. Pasak Gedmino, į šiuos klausimus verta sau atsakyti dar prieš pristatant verslo idėją viešai.

Ar problema, kurią sprendžiu, iš tiesų egzistuoja?

Kiekviena verslo idėja turėtų spręsti kokią nors problemą, užpildyti prekės ar paslaugos trūkumą arba pasiūlyti inovatyvesnį sprendimą nei jau esantys rinkoje. Pasaulyje buvo daugybė pavyzdžių ir istorijų, kai nauji produktai nerado savo vietos, nes jų niekam nereikėjo. Galiausiai jie buvo pamiršti.

Įvertinkite konkurencinę aplinką – ar tikrai jūsų produktas bus kažkuo geresnis nei kiti? Pristatydami savo idėją viešai, turėtumėte būti tikri, kad šiuo metu būtent jūsų sprendimo kažkam trūksta.

Ar savo idėją galiu pristatyti vienu sakiniu?

Jei savo idėjos negalite pristatyti trumpai ir aiškiai, yra didelė tikimybė, kad jos pats nesuprantate. Taip pat, jei nepavyksta vienu sakiniu nupasakoti savo sumanymo, gali būti, kad jis vis dar yra parengiamojoje stadijoje.

Pavyzdžiui, „mes vežame žmones nuo taško A į tašką B“ galėtų būti tas vienas sakinys, apibūdinantis pavėžėjimo paslaugų programėlę. Jei savo idėją irgi galite pristatyti vos keliais žodžiais – vadinasi, tai jau galite daryti viešai.

Kas bus mano klientas?

Kiekvienai paslaugai ar produktui reikia savo rinkos. Pristatydami idėją, jau turėtumėte žinoti, kas bus jūsų konkurentai, o svarbiausia – klientai.

Išsiaiškinkite, kur jie gyvena, kuo užsiima, kaip leidžia laisvalaikį, koks jų amžius ar kaip keliauja į darbą. Jei tai svarbu – netgi ką valgo pusryčiams. Kuo daugiau žinosite apie potencialius savo klientus, tuo sėkmingiau vystysite savo idėją ir verslą.

Kam ir kaip panaudosiu gautus pinigus?

Pristatant savo idėją investuotojams, svarbu gebėti papasakoti, ką veiksite su gautais pinigais ir kaip juos paskirstysite. Galbūt samdysite naujus darbuotojus, o gal atnaujinsite programinę įrangą? Galimas investicijas turite sugebėti pagrįsti taip tiksliai, tarsi, jos būtų jau išleistos.

Kalbėdami apie pinigus, būkite konkretūs ir pasiruošę iš anksto. Visi skaičiai turėtų būti pristatomi aiškiose skaičiuoklių lentelėse. Investuotojai, skaičiuosiantys, kokią grąžą galėtų gauti, norės žinoti visas detales: koks bus jūsų pajamų modelis, kokias išlaidas planuojate, kokie veiksniai joms turės įtakos ir pan.

Kaip pateiksiu savo idėją?

Šiame etape atkreipkite dėmesį ne tik į žodinį, bet ir į vizualinį idėjos pristatymą. Pasirūpinkite, kad jums už nugaros būtų pačios gražiausios skaidrės, kokias esate ruošę savo gyvenime. Jos turi papildyti, bet ne atkartoti to, ką pasakosite auditorijai žodžiu.

Į sceną lipkite kupini energijos. Tam padeda lengvas fizinis aktyvumas – jei reikia, prieš pat pristatymą padarykite 10 pritūpimų. Jeigu jūsų akys degs nuoširdžiu tikėjimu savo idėja, auditorija jus vertins palankiau ir bus labiau linkę patikėti siūlomu sprendimu.

Gediminas Dilertas buvo kalbinamas antrojo konkurso „Talentas keisti“ etapo metu. Jį drauge su ilgamečiais partneriais telekomunikacijų bendrove „Tele2“, žiūrimiausia televizija „TV3“ bei šiemet prie projekto prisijungusiu Šiaurės šalių ministrų tarybos biuru Lietuvoje rengia organizacija „Reach for Change“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.