Kaip jaustumėtės sužinoję, kad iš dviejų Lietuvai skirtų vietų dalyvauti tarptautiniame seminare Kipre viena atiteko jums? Laimingąja tapusi Vilma Dainienė neslėpė ir džiugesio dėl kelionės į dar neaplankytą šalį, ir jaudulio, kaip pavyks pasirodyti bendrame renginio kontekste, ir nerimo dėl namuose liekančių rūpesčių.
Vilma „Erasmus+“ projektuose – ne naujokė. Skaičiuoja, kad pirmą sykį į tarptautinį vizitą išvyko dar 2010 m. Tąkart veiklos daugiausia siejosi su profesinių mokyklų studentais, kuriuos teko lydėti kelionėse į svečias šalis. Taip pat teko dalyvauti projekte, kuris buvo skirtas profesijos mokytojams.
Nuo šių metų Vilma – NVO „Versli mama“ vykdomo suaugusiųjų švietimo projekto #FLIGHT*, skirto iš Rytų Europos į Lietuvą atvykstančių gyventi moterų skaitmeniniam finansiniam raštingumui didinti, lektorė.
Seminaras Kipre jai suteikė ne tik puikią galimybę susipažinti su kolegomis iš 17 šalių, bet ir iš arti pasidomėti, ką veikia kitos „Erasmus+“ projektuose dalyvaujančios organizacijos, kokia jų patirtis, kokių minčių ir idėjų vedami jų atstovai atvyko į renginį. „Kadangi pati dėstau, buvo įdomu pasiklausyti pranešimų, koks jų lygis, kaip pateikiamos temos ir pan. Tai puiki proga ir save pasitikrinti“, – neslepia Vilma.
Iš susitikimo Kipre lektorė parsivežė įspūdį, kad dauguma atvykusiųjų aktyviai veikia švietimo sektoriuje, vienaip ar kitaip, nebūtinai tiesiogiai, susiję su edukacija. „Pavyzdžiui, susipažinau su atstove iš Suomijos – ji turi nedidelį nuosavą papuošalų kūrimo verslą. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, nedaug bendra su švietimu, tačiau šalia kūrybinės veiklos ji dar organizuoja stovyklas ir įvairius edukacinius užsiėmimus“, – pastebi Vilma.
Maloniai nuteikė ir daugiakalbystė: dauguma renginio dalyvių sklandžiai šnekėjo 3–4 kalbomis. Pasak Vilmos, tokie renginiai – puiki galimybė gludinti savąsias užsienio kalbų žinias, nes progų pabendrauti ne vien angliškai pasitaiko vis rečiau.
„Juo labiau kad daugumai dalyvių viena ar kita dažniau vartojama užsienio kalba nėra gimtoji – tada ir man drąsiau klysti. Taip neformaliai bendraujant išsiplečia ir asmeninės bendrosios kompetencijos“, – įsitikinusi seminaro Kipre dalyvė.
Už geriausią pristatymą – prizas
Atokiose vietovėse gyvenančių asmenų įtraukčiai į projektines veiklas didinti skirtas seminaras dalyviams stengėsi suteikti kuo daugiau praktinių įgūdžių ir iš naujo atrasti gerai žinomas metodikas.
„Tarkime, mūsų praktiniame seminare buvo viena užduotis, kurią reikėjo atlikti panaudojant Business model canvas. Šį modelį naudoju ir pati, tik kiek kitu aspektu, tad viešėdama Kipre pasisėmiau naujų idėjų, kaip išplėsti šios metodikos taikymo galimybes“, – džiaugiasi Vilma.
Ne mažiau NVO „Versli mama“ atstovė džiaugiasi ir laimėtu prizu – išmaniuoju laikrodžiu, kurį kaip daugianacionalinės komandos narė gavo už geriausiai pristatytą projekto idėją.
„Buvome suskirstyti į šešias komandas, kiekviena jų sėdėjo prie atskiro stalo. Komandas organizatoriai sudarė taip, kad šaliai atstovautų po 1–2 narius. Kiekvienas stalas turėjo pateikti po projektinę idėją, ją pristatyti ir pagrįsti prieš komisiją“, – pasakoja Vilma.
Be Lietuvos atstovės, komandą sudarė dvi kiprietės, jaunuoliai iš Liuksemburgo ir Vokietijos, moterys iš Olandijos ir Portugalijos. Komandos narė iš Kipro pasiūlė idėją, kaip organizuoti meninius užsiėmimus autizmo spektro sutrikimą turintiems vaikams. Pavyzdžiui, kokias veiklas jiems rengti muziejuose arba kaip muziejų edukacines programas atvežti į tokių vaikų kolektyvus.
Pasak Vilmos, kolegė taip įtikinamai argumentavo kolektyvo sugeneruotą idėją, jog nuo pat pirmų sakinių neliko abejonių dėl pergalės. „Stengiausi jos klausytis ir vertinti daugiau iš komisijos nario pozicijų ir neradau, prie ko prikibti“, – pabrėžia nugalėtojų komandos narė.
Dar daugiau galimybių ukrainietėms ir baltarusėms
Pasiteirauta, kokias iš Kipro parsivežtas patirtis bus galima pritaikyti NVO „Versli mama“ vykdomuose suaugusiųjų švietimo projektuose, Vilma pirmiausia mini ukrainietėms ir baltarusėms įsitvirtinti Lietuvoje padedantį #FLIGHT.
„Jame tikrai galėsime pritaikyti Business model canvas. Svarstau, kad taikydami šią metodiką, projekto dalyvėms iš Ukrainos ir Baltarusijos pasiūlysime sukurti savo pačių verslo idėją ir ją validuoti taikant minėtą modelį. Tiesą pasakius, jei ne patirtis Kipre, pati tokio panaudojimo projektinėje veikloje nebūčiau sugalvojusi“, – neslepia lektorė.
Be to, remdamasi seminare įgyta patirtimi ir pastebėjimais, Vilma parsivežė mintį, jog projekto dalyves vertėtų pamokinti tinkamo savo idėjų pristatymo, aiškiai išryškinant pagrindines mintis.
Na, o Vilmos viešnagės Kipre metu aptartos bendradarbiavimo galimybės su Kipro ir Portugalijos organizacijomis, ko gero, jau netolimoje ateityje virs įdomiais tarptautiniais „Erasmus+“ projektais, pirmiausia orientuotais į atokiose vietovėse gyvenančių moterų skaitmeninių gebėjimų tobulinimą.
Vilmos Dainienės vizitas Kipre bendrai finansuotas VšĮ „Versli mama“ ir Erasmus+ programos Tarptautinio bendradarbiavimo veiklos (TBV) „Developing KA220 projects with the participation of organisations dealing with inclusion in remote areas and/or local communities“ lėšomis.
**
*VšĮ „Versli mama“ koordinuojamas Erasmus+ tarptautinis suaugusiųjų švietimo projektas #FLIGHT (Financial Literacy for Investment, Growth, Help and Teamwork) yra skirtas į Europos ekonominę erdvę persikeliančių gyventi moterų iš Rytų Europos skaitmeniniams finansiniams gebėjimams didinti. Projektą bendrai įgyvendina Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos, Danijos ir Norvegijos organizacijos.