Kad vaikas lėktuve netrikdytų keleivių, Japonijos avialinijos (JAL) paskelbė atitinkamai atnaujinusios vietų rezervavimo sistemą. Nuo šiol ji leis matyti vaiko sėdėjimo vietą ir taip išvengti galimai nepageidaujamos kaimynystės, praneša užsienio žiniasklaida.
Kai keleiviai, keliaujantys su kūdikiais ir vaikais nuo 8 dienų iki 2 metų amžiaus, JAL svetainėje pažymi pasirinktas vietas, jos paženklinamos vaiko ikona. Kaip pranešama praėjusią savaitę išplatintoje informacijoje žiniasklaidai, tokį žymėjimą nuspręsta įvesti tam, kad šalia tėvų su mažais vaikais nepageidaujantys sėdėti asmenys galėtų pasirinkti kitas vietas.
Vaiko ikona nerodoma, jeigu bilietai įsigyjami trečios šalies svetainėje arba jeigu paskutinę minutę orlaivis pakeičiamas kitu.
Avialinijos tokį sprendimą aiškina tuo, kad kiekvienas tolimųjų reisų keleivis tikisi, jog skrydžio metu jam nereikės klausytis vaikų verksmo.
Be abejo, ši inovacija sulaukė didžiulio dėmesio. Kaip ir reikėjo tikėtis, reakcijos – nevienareikšmės.
Žinojimas leidžia tinkamai pasirinkti
Kam teko keliauti tolimųjų reisų maršrutais, tas žino, kaip prailgsta ir vargina skrydis. Nemalonioms kelionės patirtims sušvelninti pastaruoju metu sukurta daug įvairių inovacijų. Vieni naujausių pavyzdžių – Virgin avialinijų partnerystė su meditacijos programėle app „Headspace“ arba prisitaikančios išmaniosios sėdynės, sukurtos britų dizaino kompanijos „Layer“.
Kartais didžiausios įtakos turi patys paprasčiausi sprendimai. Suteikti galimybę pasirinkti vietą ir taip išvengti palei ausį klykiančių vaikų ilgo skrydžio metu reiškia suteikti galimybę išvengti galvos skausmo tiesiogine to žodžio prasme.
Portalas VERSLI MAMA laikosi nuomonės, kad inovatyvių sprendimų ieškantis verslas turi ieškoti kuo efektyvesnių, o kartu – ir kuo paprastesnių būdų, kaip atliepti kliento poreikius. Atrodytų, Japonijos avialinijų pasiūlytas svarbios informacijos pateikimo naudotojui būdas – be galo paprastas. Tačiau jis gali iš pagrindų pakeisti kliento nuomonę apie gaunamą paslaugą.
Empatija lėktuvo salone – svarbu
2010 m. Mičigano valstijos universiteto (JAV) mokslininkų atliktas empatijos tyrimas Lietuvą nustūmė į pačią paskutinę poziciją – pasak tyrėjų, esame mažiausiai atjaučianti šalis pasaulyje. Bet galbūt minėtoji inovacija rodo, kad japonai dar mažiau pakantūs nei mes?
Viena vertus, Japonijos avialinijų sprendimas rodo, kad šiuolaikinis verslas gerai supranta savo klientų poreikius ir stengiasi kuo labiau sumažinti nepatogumus. Kita vertus, tokia inovacija gali atrodyti kaip padrąsinimas netoleruoti keleivių, kurių vaikas lėktuve kelia triukšmą, net jei Japonijos avialinijos visai ne tai turėjo mintyje.
Jeigu ši praktika tarp avialinijų plačiai paplis, išgirdus A, norėtųsi sulaukti ir B – įsipareigojimo keleiviams su vaikais skrydžio metu skirti daugiau dėmesio ir rūpesčio.
Aišku viena: kuo daugiau informacijos, leidžiančios priimti informuotą pasirinkimą, tuo visiems geriau. Tačiau diegiant tokias naujoves visada svarbu išlaikyti tarpusavio supratimo dvasią tarp visų salone esančių keleivių.
Taip pat skaitykite, žiūrėkite ir klausykite:
Ieva ir Vega: mamos verslui inovacijos privalomos (2017-09-30)
5 priežastys, kodėl verslios mamos dažnai riejasi socialiniuose tinkluose