Veidai

Sumaniai mamai lyja galimybėmis

Print Friendly, PDF & Email

Gitana Ginkevičė – tikras pavyzdys to, kaip motinystė įkvepia verslui. Iš Londono jos diriguojamas leidinys „Sumani mama“ pasiekia skaitytojas ir Lietuvoje – sausio pirmąją savaitę kaip tik pasirodo naujas numeris!

Vaikystėje Gitana ant kėdės pasistatydavo iš spintos ištrauktą tamsaus medžio lentyną ir kreida rašydavo ant jos aiškinamąją medžiagą, improvizuodama vykstančią pamoką. Tad nenuostabu, kad vos baigus informacinių technologijų bakalauro studijas, stojo į gimnazijos mokytojų gretas. Įgijo praktikos dirbdama su moksleiviais, be to, daugiau nei 5 metus informacines komunikacines technologijas dėstė Europos Sąjungos finansuojamų mokymų projektų dalyviams. „Supratau, kad pašaukimas mokyti įaugęs man į kraują, tiesa, arčiau širdies buvo suaugusiųjų švietimas“, – su meile apie mokytojos darbą kalba Gitana. 

Vėliau veikli moteris stojo į kitą „barikados“ pusę – tapo renginių koordinatore, organizuojančia mokymus, seminarus, konferencijas. Darbavosi vienoje geriausių Lietuvoje tarptautinėje renginių organizavimo kompanijoje, kurios vadovas nuolat reikalavo aukščiausios darbo kokybės.

Čia ištobulinau įgimtus planavimo bei organizacinius įgūdžius, kuriuos dabar sėkmingai taikau valdydama įkurtą įmonę“, – pamažu artėjame prie to, ko čia ir susirinkome – prie verslo. – Motinystės atostogų metu ilgai brandinau idėją, galiausiai išdrįsau – galima sakyti, apjungiau abi veiklas, ir ėmiau rūpintis netiesioginiu būsimų ir esamų mamų švietimu. Dėstymas akivaizdžiai ir elektroninės mokomosios – pažintinės medžiagos rengimas ir pateikimas smarkiai skiriasi. Šiuos skirtumus narplioju Kauno technologijos universitete II kurso magistre, įgytos žinios padeda paruošti profesionalią medžiagą.“

Tačiau dabar jūsų šeimos gyvenimas vyksta Londone. Kas kitaip nei Lietuvoje?

Londone lyja galimybėmis“, – sako britai. Susigundėme išbandyti. Vyras netruko gauti puikų darbą, o aš su sūnumi vykau pažinti šalies, tobulinti kalbos.

Lodone puikiai išvystyta infrastruktūra keliaujantiems su vaikais ar neįgaliesiems. Stotyse, parduotuvėse yra liftai, gatvėse įrengti nusileidimo/pakilimo ant šaligatvio kalneliai, mūsų gyvenamajame rajone – daug parkų, net kelios didžiulės vaikų žaidimų aikštelės su specialia danga. Savivaldybė nemokamai dovanoja lankymąsi vaikų žaidimo kambaryje vaikams iki 4 metukų, taip pat dovanojamas vitaminas D, organizuojami įvairūs renginiai mamoms ir vaikams.

Vos po pusės metų įsitikinome sklandančių legendų apie karjeros galimybes Londone tiesa – vyras buvo paaukštintas pareigose, pasiūlytos išskirtinės darbo sąlygos. Tuo tarpu aš sukūriau elektroninę lietuviškų drabužių parduotuvę Londone. Tuomet pasitvirtinome dar vieną Anglijos mitą – įsitvirtinti verslo rinkoje nepaprastai sunku, tačiau tą padaręs – bus turtingas.

Palyginimui, Lietuvoje socialinė reklama kainuoja keturis kartus pigiau nei Londone (lyginu Lietuvos Respubliką su Anglijos sostine, nes Lietuvoje yra nepilnai 3 mln. gyventojų ir verslas paprastai daromas šalies mastu, tuo tarpu vien Londone gyvena daugiau nei 8 mln. gyventojų ir Londonas laikomas tarsi atskira žeme nuo visos likusios Didžiosios Britanijos). Pasiekti interesantus tampa itin brangu, o savaiminį žmonių susidomėjimą naujovėmis „užmuša“ milžiniška „visko“ pasiūla rinkoje.

Nepaisant to, auginančios vaikus mamos dažnai užsiima rankdarbiais ir prisideda prie šeimos biužeto. Tačiau sukurti stabilią įmonę čia, reikia genialios inovatoriškos idėjos, didelių investicijų ir, žinoma, sėkmės.

Ką Tau reiškia motinystė? Ką ji davė, o ką galbūt atėmė?

Visą gyvenimą aš bėgu, lekiu, kuriu, organizuoju, vedu ir vėl bėgu. Motinystė man leido stabtelti šiame beprotiškame gyvenimo ritme. Esu dėkinga vyrui, kuris suteikia šeimai tiek finansinį, tiek emocinį saugumą, o mane skatino skirti laiko savirealizacijos paieškoms. Pažvelgus į praeitį, dabar galiu pasakyti, kad motinystė yra mano verslo idėjos pradininkė 🙂

Kodėl „Sumani mama“? Ar paklausiu kitaip: kokios informacijos trūkumas jautėsi, kad ryžtasi konkuruoti su kitais Lietuvos žurnalų rinkos senbuviais?

Kol neištiri rinkos, tol, rodos, visko yra daug ar per daug, arba atvirkščiai, su liepsnelėmis akyse rėki „juk to nėra“!

Pastojusi puoliau nagrinėti įvairią nėštumo literatūrą, naršiau žinomiausius mamų portalus. Pradėjo erzinti skambios antraštės, neatitinkančios straipsnio turinio, populistiniai straipsniai „apie nieką“, kai kurios aktualios nėščiajai informacijos išvis nėra lietuvių kalba, tad dažnai sugaištas laikas savišvietai nueidavo veltui.

Būsimoms ir esamoms mamos reikia konkrečių patarimų įvairiose srityse, tikslių ir aiškių atsakymų į klausimus. Pirmakartėms reikia gido, padėsiančio susigaudyti vykstančiuose pokyčiuose, o daugiavaikėms – žinių pagilinimo, gydytojų ar kitų sričių profesionalų patarimų. Būtent tokia yra projekto „Sumani mama“ kryptis, kitaip tariant, mūsų tikslas – kurti ir pateikti aktualų, pažintinį, informatyvų turinį būsimoms ir esamoms mamoms.

Leidyba – nelengvas verslas. Su kokiais iššūkiais ir sunkumais tenka susidurti?

Sumani mama“ buria gydytojus ir įvairiausių sričių specialistus į komandą, ruošia teminę pažintinę medžiagą, kuria norime pasidalinti ne tik su interneto naudotojais, bet ir su atokiausiuose Lietuvos kampeliuose gyvenančiomis mamomis. Joms taip pat reikia pagalbos auginant vaikučius. Būtent todėl gimė nemokamas žurnalas, kurį galima rasti daugelyje šalies medicinos įstaigų, šeimoms skirtuose renginiuose ir kt. Visuomeninė veikla reikalauja didelio entuziazmo. Juokauju, kad vos jo pritrūkus, iškart siunčiamas ženklas eiti pirmyn. Kartą skambina susijaudinusi leidinio skaitytoja „Man atvežė žurnalą iš Kėdainių, aš gyvenu Kaune ir noriu gauti visus iki šiol išleistus numerius bei prenumeruoti ateinančius“. Panašių skambučių sekė ir daugiau, todėl neseniai pasiūlėme galimybę žurnalą prenumeruoti per Lietuvos paštą.

Prenumeratorių, elektroninės žurnalo versijos skaitytojų, galų gale, sparčiai augantis svetainės lankytojų skaičius – tai mano įkvėpimo šaltiniai.

Abi projekto „Sumani mama“ formos (svetainė ir leidinys) sulaukia rėmėjų, partnerių dėmesio. Netrukus ieškosime ir investuotojų tolimesniems projekto etapams realizuoti. Šiuo metu, galima sakyti, plėtojame pirmąjį etapą, dar laukia sunkus kelias iki visiško idėjos realizavimo.

Jei verslą kurtum dabar, ko tikrai tikrai nedarytum?

Mano startuolis neatšventė nė pusės metų gimtadienio, tad kalbėti apie blogąją patirtį dar anksti. Atvirkščiai, galiu pasidalinti, ką ir vėl daryčiau: kurčiau įmonę tik tuo metu, kai klientai jau laukia įmonės rekvizitų su paruoštomis sutartimis. Kompanijos įkūrimas paprastas, tačiau jos išlaikymas reikalauja ir žmogiškųjų išteklių, ir pajamų. Žinoma, būtina gerai apsvarstyti organizacijos formą, dažnu atveju startuoliai gali pradėti individualią veiklą.

Kitas itin svarbus aspektas – aiškaus plano sudarymas. Nebūtina rašyti smulkaus verslo plano, tačiau konkretūs žingsniai idėjos įgyvendinimo link turi būti išgryninti, taip bus paprasčiau judėti į priekį.

Kokios informacijos Tau, kaip verslininkei ir mamai, labiausiai stinga?

Pasigendu aiškios, susistemintos informacijos pateikimo. Jeigu aš turiu konkretų klausimą, norisi rasti atitinkamą atsakymą, dažnai, deja, perskaičius penkiolikos pastraipų straipsnį, tenka nusivilti neradus tai, ko ieškojai.

Šiame informaciniame amžiuje žmonėms stinga laiko, dažnas apsiriboja antraščių skaitymu. Manau, laimi tas, kas geba informacijos gausą pateikti struktūrizuotai, išryškindamas svarbiausius dalykus. Tą mes darome savo svetainėje ir žurnale „Sumani mama“. To paties norėtųsi ir iš kitų sričių portalų.

Kokie artimiausios ateities planai?

Sausio mėnesį pasirodys trečiasis mūsų leidinio būsimoms ir esamoms mamytėms numeris, kuriame skaitytojoms primename kaip užsimezga gyvybė; gydytoja akušerė rašo patarimus vyrams, planuojantiems dalyvauti gimdyme; patariame, kaip susidraugauti su vaiko ožiukais; supažindiname su kaniterapija ir jos taikymo pavyzdžiais; pateikiame kūdikio lavinimo idėjų; apžvelgiame kūdikio dienotvarkę; žurnale spausdinamos itin įdomios įžvalgos apie vaikų auginimą prieš trisdešimtmetį ir dar daug aktualių dalykų.

Artimiausiu metu planuojame ženkliai plėsti žurnalo platinimo vietų sąrašą, svarstome apie tiražo didinimą. Ir, žinoma, kasdien tobuliname svetainę. Netrukus pasiūlysime gydytojų konsultacijas mamoms, ir dar daug naujovių, kurių nenoriu išduoti per anksti. Tačiau mielai kviečiame moteris prisijungti prie mūsų idėjos ir tapti sumaniomis mamomis. 🙂

Žurnalo „Sumani mama“ svetainė internete

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.