Socialinis verslas „Mamų unijos Šeimos namai“ – daugeliui girdėtas reiškinys. Jo projektų Aurelija Gvildytė-Faniyi su portalo VERSLI MAMA skaitytojais dalinasi mintimis apie dalyvavimą Inovacijų agentūros socialinio verslo akceleravimo programoje: pasak jos, tai buvo svarbus žingsnis, padedantis stiprinti organizacijos veiklą ir ilgalaikę viziją.
Socialinio verslo akceleravimo programoje dalyvavusi organizacija „Mamų unijos Šeimos namai“ valdo unikalų reabilitacijos centrą, atliepiantį itin svarbius vaikų, sergančių onkologinėmis ligomis, ir jų šeimų poreikius. Centras siūlo komercines reabilitacijos paslaugas visiems norintiems, o pelnas skiriamas nemokamai pagalbai šeimoms, kurios susiduria su ilgalaikiu ir emociškai varginančiu onkologinių ligų gydymu.
Kaip pasakoja organizacijos projektų vadovė Aurelija Gvildytė-Faniyi, dalyvavimas Inovacijų agentūros socialinio verslo akceleravimo programoje buvo svarbus žingsnis, padedantis stiprinti organizacijos veiklą ir ilgalaikę viziją.
„Kadangi reabilitacijos centras veikia dar tik metus, labai reikėjo žinių apie viešinimą, pozicionavimą ir pardavimų didinimą. Tačiau labiausiai įspūdį paliko visų dalyvavusių nevyriausybinių organizacijų bendrystė, bendruomeniškumas, mokymasis vieni iš kitų, nuoširdi parama ir pagalba“, – dalijasi A. Gvildytė-Faniyi.
Šiandien VšĮ „Mamų unijos Šeimos namai“ siekia dar didesnės plėtros – organizacija planuoja išplėsti teikiamų paslaugų spektrą ir pritraukti daugiau klientų.
„Visus planus rengėme praktiškai, atsižvelgdami į realią situaciją. Dabar jie tapo mūsų veiklos pagrindu“, – teigia A. Gvildytė-Faniyi. Nors organizacija jau pasiekė reikšmingų rezultatų, jų pagrindinis tikslas lieka nepakitęs: sukurti saugią ir jaukią erdvę, kurioje sergančių vaikų šeimos galėtų jaustis palaikomos ir stiprios.
Naujas požiūris į medikų emocinę gerovę
Dar vienas Inovacijų agentūros socialinio verslo akceleravimo programoje dalyvavęs socialinis verslas – „MedFlow institutas“. Jis siekia spręsti opias problemas, su kuriomis susiduria medikai – nuo perdegimo iki mobingo. Praėjusių metų rugsėjį institutas surengė pirmąjį Lietuvoje medikų gerovės festivalį „MedFest“, tapusį unikaliu įvykiu, skatinančiu sveikatos sektoriaus darbuotojų emocinę ir psichologinę gerovę.
„Festivalio idėja gimė galvojant, kaip galime padėti sveikatos sektoriui, o paties renginio metu ne tik diskutavome apie medikų kasdienius iššūkius, bet ir suteikėme praktinių įrankių, kaip stiprinti savivertę bei rūpintis savimi. Džiaugiamės, kad festivalis sulaukė didelio susidomėjimo ir itin pozityvių atsiliepimų, jaučiame moralinį įsipareigojimą jį tęsti ir toliau“, – pasakoja viena iš instituto ir festivalio kūrėjų Kristina Kripaitienė.
Siekdami išsigryninti verslo kryptis ir įgyti praktinių žinių, praėjusių metų rudenį „MedFlow“ prisijungė prie Inovacijų agentūros organizuojamos socialinio verslo akceleravimo programos.
„Programoje įgijome bazinių žinių apie strategijos kūrimą, pardavimus, komunikaciją ir finansų planavimą. Tačiau didžiausia dovana tapo dalyvių ir lektorių atvirumas – šie ryšiai mums yra didžiausia dovana“, – teigia K. Kripaitienė.
„MedFlow“ patvirtina, kad tarp socialinių verslų užsimezgusios pažintys, taip pat – Inovacijų agentūros programoje įgytos žinios, jau duoda rezultatų. Institutas ne tik organizuoja antrąjį „MedFest“ festivalį, bet ir rengia naujas mokymų programas medikams bei vadovams, siekdamas kurti darnius ir gerai veikiančias komandas.
Teikia viltį ir pagalbą
Socialinis verslas Lietuvos visuomenėje ir ekonomikoje tampa vis svarbesnis. Jis ne tik sprendžia sudėtingus visuomenės iššūkius, bet ir stiprina vietos bendruomenes, kurdamas ilgalaikį teigiamą poveikį. Tad, kaip pastebi Inovacijų agentūra, ir jo palaikymo reikšmė tik auga.
Socialinis verslas savo plėtrai ir augimui Inovacijų agentūroje gali gauti nemokamų paslaugų paketą: nuo akceleravimo programos, viešai prieinamos nuotolinių mokymų bazės, ekosistemos renginių iki viešųjų paslaugų perdavimo mokymų. Praėjusiais metais Inovacijų agentūra tapo įgaliota institucija, suteikianti socialinio verslo statusą.
„Socialiniai verslai, kurių Lietuvoje skaičiuojame per 200, skatina įtraukimą ir lygybę, keičia vietos bendruomenes, kuria darbo vietas ir sprendžia daugybę socialinių problemų. Palaikydami šiuos teigiamus pokyčius, turime stiprinti socialinius verslus – auginti kompetencijas, atverti tinklaveikos galimybes, padėti įgalinti verslo idėjas“, – teigia Inovacijų agentūros Pažangos departamento Regioninės verslo transformacijos skyriaus vadovė Indrė Gendroliūtė-Gerulienė.
Ji priduria, kad noro mokytis ir dalintis patirtimis nestinga iš pačių verslo atstovų. Lietuvoje auga ne tik socialinių verslų skaičius, bet ir jų susidomėjimas tobulėjimo galimybėmis. Inovacijų agentūroje įgyvendinamų programų, skirtų socialiniams verslams, apimtys kasmet auga, o dalyviai, pagilinę žinias rinkodaros, finansų planavimo, partnerysčių kūrimo, inovacijų srityse, netrunka imtis teigiamų pokyčių.
Plačiau susipažinti su Inovacijų agentūros galimybėmis socialiniams verslui kviečiame čia: https://socialinisverslas.inovacijuagentura.lt/
Aurelijos Gvildytės-Faniyi nuotrauka – pranešimo spaudai organizatorių.