Kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo to, kaip jam mokykloje sekasi šiandien, gali pagerinti savo pažymius, įsitikinęs jaunas ir ambicingas fizikos korepetitorius Eimantas Bekėža. Jo kuriamas socialinis verslas griauna mitą, esą papildomas individualizuotas mokymas turi būti brangus ir sunkiai prieinamas.
„Mano nuomone, vaiko galimybes geriausiai gali atskleisti personalizuotas, asmeniškai jam pritaikytas mokymas. Šiuo metu kuriu platformą, kuri, tikiu, padės tokį personalizuotą mokymo modelį pritaikyti ir Lietuvos mokyklose“, – sakė organizacijos „Reach For Change“ rengiamame verslo inkubatoriuje dalyvavęs Eimantas. Savo sumanytą skaitmeninę mokymosi platformą „DigiKlasė“ tėvams ir mokytojams ketina pristatyti jau kitąmet.
Suvienodintas mokymas tinka ne visiems
Anot fizikos korepetitoriaus ir pradedančiojo socialinio verslininko Eimanto, norint pagerinti mokinių mokymosi rezultatus, svarbu suteikti mokiniams galimybes mokytis pagal individualiai jiems pritaikytą mokymosi lygį.
Pats mokydamas vaikus fizikos pastebėjau, kad net ir nepažangiais laikomi moksleiviai, pritaikius jiems tinkamą mokymą, gali greitai pasivyti savo klasės draugus ir pakelti savo mokymosi vidurkį. Tačiau dabar situacija tokia, kad mokyklose silpnai besimokantys mokiniai ir toliau mokosi silpnai, nes jie turi daug spragų, kurių niekas nepadeda užpildyti. Tuo tarpu pažangūs mokiniai neišnaudoja visų savo galimybių – jie yra priversti mokytis bendru klasės lygiu, negaudami sunkesnių uždavinių ar sudėtingesnės mokymo medžiagos.
Anot Eimanto, vaikai ir iki šiol galėjo mokytis papildomai, tačiau tam reikalingas tėvų įsitraukimas bei didelės išlaidos privačioms mokykloms arba korepetitoriams.
„Korepetitorių paslaugų kainos už vieną akademinę valandą siekia 10–20 EUR, priklausomai nuo dėstymo laiko ir grupės dydžio. Tačiau tikrai ne visi tėvai turi galimybių leisti vaiką mokytis privačiai arba nuosekliai sekti jo tobulėjimą ir gaunamų žinių lygį. Informacijos ar papildomų uždavinių savarankiškam sprendimui lietuvių kalba rasti taip pat sunku, tad vaikui mokytis savo jėgomis – dažnai tiesiog nėra galimybių“, – mintimis dalijosi socialinis verslininkas.
Įkvėpė mokytojas
Mokydamasis mokykloje pats Eimantas taip pat išbandė pagal moksleivio žinias pritaikyto modelio naudą. Jo buvęs fizikos mokytojas Aloyzas Lukavičius sutiko 9-tos klasės mokinį mokyti papildomai, dėstydamas būtent jam pritaikytą medžiagą ir parinkdamas jam tinkamiausius uždavinius.
Sistemingas ir mano lygiui pritaikytas mokymas davė akivaizdžių rezultatų: tapau vienu geriausiu Lietuvos fizikų, daugkartinių olimpiadų, čempionatų ir konkursų nugalėtoju, pelniusiu laureato vardą ir garsinusiu Plungės kraštą. Neabejoju, kad kiekvienas vaikas, jei tik gautų mokymą, atitinkantį jo gebėjimus, galėtų mokytis daug geriau ir pilnai atskleistų savo talentus bei potencialą.
Ši patirtis ir paskatino fiziką ieškoti naujų metodų, kaip padėti vaikams gauti mokymą, pritaikytą pagal jų žinias ir sugebėjimus.
Geriausias sprendimas – suasmenintas mokymas
Įkvėptas savo mokytojo, Eimantas nusprendė sukurti specialų įrankį – skaitmeninę mokymosi sistemą „DigiKlasė“, kuri taptų asmeniniu kokybišką ir individualizuotą medžiagą teikiančiu mokinio pagalbininku mokykloje ir namie.
Šios sistemos tikslas – suteikti visiems pasiekiamą, nemokamą ir kokybišką mokymą. Tokia platforma taptų didžiuliu palengvinimu mokytojams, mokiniams ir jų tėvams. Be to, ji padėtų sutaupyti – pritaikius efektyvų mokymą, nebereiktų ieškoti privačių korepetitorių ar papildomų pamokų.
Taip pat skaitykite:
Donatos prijaukintas minibatutas – ir dailioms kojoms, ir verslui kurti
5 patarimai, kad mokslo metai būtų lengvesni
Paauglystė – šeimos santykių išbandymas (nauja knyga vaikams ir tėvams)
„Mano socialinis verslas plėtoja viziją, kad kiekvienas mokinys mokykloje gautų jam individualiai pritaikytą mokymą. Įsivaizduokite pamoką, kurios metu, mokytojui išdėsčius temą, mokinys mygtuko paspaudimu gautų jo žinių lygiui pritaikytus uždavinius. Mokiniui ilgai ir nesėkmingai sprendžiant uždavinius, uždaviniai lengvėtų, o sprendžiant sėkmingai – sunkėtų. Tuo tarpu mokytojas savo paskyroje galėtų matyti, kiek ir kokio lygio uždavinių kiekvienas mokinys išsprendė, ir kuriam mokiniui reikia pagalbos”, – apie tai, kokią idėją plėtoja jo socialinis verslas, pasakoja www.digiklase.lt įkūrėjas.
Planuojama, kad prisijungus prie sistemos mokiniai galės mokytis ir papildomai – žiūrėti vaizdo pamokas, spręsti uždavinius, pasikartoti ankstesnes temas.
Šiuo metu Eimantas jau kuria šios platformos turinį ir žada, kad devintos klasės moksleiviams ji bus prieinama jau 2020-aisiais. 2025 metais planuojama turėti visų pagrindinių disciplinų turinį, skirtą visoms klasėms. Be pagrindinių disciplinų, sistemoje galės atsirasti ir kiti šiuolaikiniai ugdymo modeliai, tokie kaip lyderystė, karjeros analizė, verslumo ugdymas, psichologija ir kiti.
Socialinio verslo konkursą „Talentas keisti“ ir jo dalyviams skirtą inkubatoriaus programą „Reach for Change“ organizuoja drauge su ilgamečiais partneriais telekomunikacijų bendrove „Tele2“, televizija „TV3“ bei šiemet prie projekto prisijungusiu Šiaurės šalių ministrų tarybos biuru Lietuvoje.