„Mados redakcijos“ gimimo dosjė: idėjos generavimas – nuo praėjusių metų spalio iki šių metų sausio; sausį pagaliau susiformuoja žurnalo, skirto paišyti jaunimui ir suaugusiems, vizija; dar keturis mėnesius kuriami būsimo leidinio piešiniai ir kompozicijos; pavadinimas gimsta ir registruojamas kovą, o gegužę jau išeina pats žurnalas.
Idėjinė žurnalo vadė Lina Šiškutė vaizdžiai aiškina, kad „Mados redakcija“ dar tebėra šilto minkšto iriso stadijos, bet pripažįsta – prabėgus beveik metams nuo gimimo jau galima sakyti, kad pirminis sumanymas įgijo apčiuopiamą formą. O kartu su forma Linos kelyje atsirado ir Gabija Vanagė, tapusi savotiška projekto mentore ir padedanti suvaldyti plačius kūrybinius Linos užmojus. Taigi šis pasakojimų ciklas – apie moteris ir moterims, kurių galva pramušta menui, grožiui, moteriškumui ir kūrybai.
Užsidegusi Lina dėsto keliasluoksnę „Mados redakcijos“ viziją: ją sudaro profesionalioji linija, orientuota į moksleivius, besiruošiančius stoti į aukštąsias meno mokyklas, programa, skirta moksleiviams, nesiorientuojantiems į profesionalumą, ir kūrybinės dirbtuvės suaugusiesiems.
Pirmajam, aukščiausiam tos vizijos sluoksniui, ketinama paruošti „Mados redakcijos“ programą, kuri tikriausiai bus vykdoma su Vilniaus dizaino kolegija; dabar dar vyksta derybos. Lina įsitikinusi, kad tokia programa leistų mokiniui apsičiupinėti mados pasaulį iš pačių įvairiausių pozicijų: fotografavimo, tekstų rašymo, redaktoriavimo, dizaino, stilisto.
Ši programa – tai puikus būdas susipažinti su mados industrijos specialisto darbo specifika, nes jaunimo dirbtuvės taip ir vadinasi – „Pasimatuok mados redaktoriaus profesiją“. Juk sunku žinoti, kuo nori būti, kol nepabandai, nepabūni šalia vienos ar kitos profesijos atstovo.
Antrasis sluoksnis – jau lengvesnis, skirtas jaunuolių savęs pažinimui ir labiau primena neformalius dizaino mokymus, nes visi jauni žmonės nori būti stilingi, tik ne visi žino kaip. Trečiasisis sluoksnis – kūrybinės dirbtuvės suaugusiems. „Jų gyventi nemokysime, profesijos nekeisime, bet tai yra ta terpė, kurioje mes žaidžiame, pažįstame save, ieškome kontaktų su savo vaikais, švenčiame progas, pavyzdžiui, mergvakarius ar Kalėdas“, – aiškina „Mados redakciją“ savo žaidimų aikštele vadinančios Lina ir Gabija.
Didžioji mados redaktorių svajonė – prie šio projekto pritraukti ir vyriškąją auditoriją, nes vaikinams, ypač paaugliams, taip pat galima prigalvoti įvairių užduočių. Tiesa, prieš tai reikia įpratinti moteris ir merginas būti vyrų stilistėmis ne tik parduotuvėse, bet ir stilistėmis ant popieriaus.
Pasak Linos, Gabija buvo tas žmogus, kuris projektą pastiprino ir padėjo susiorientuoti. „Man šio žurnalo leidyba tapo didžiule pamoka, kad ne viskas ateina greitai, kad reikia stiprybės ir mokėjimo išlaukti, pabaigti. Gabija šiuo atveju buvo didelė jėgų injekcija, kuri skatino daryti toliau ir tebeskatina iki šiol“, – prisipažįsta meniškos natūros verslininkė.
Pati Gabija, bendradarbiavimą su „Mados redakcija“ įvardijanti kaip socialinį savanorystės projektą, save vadina jo vadybine grandimi. „Liną vis dėlto priskirčiau menininkams, nes ji pasinešusi į kūrybą ir viską gali įsivaizduoti taip plačiai, kad kartais reikia imti ir pasakyti: dabar einame šituo keliu, o ne anuo. Taigi mano paskirtis – parodyti šitą kelią, kad nebūtų blaškomasi“,– šypsosi trijų sūnų mama.
Augindama pirmuosius du vaikus, minčių apie mentorystę Gabija sako dar neturėjusi.
Tikriausiai tai ir vadinama branda, kai per gyvenimą sukauptas profesines kompetencijas pasijunti galinti ir norinti atiduoti. 15 metų dirbu vadybos srityje ir galiu daug ką įvertinti, nubrėžti strategijas, patarti, padėti. Norėjosi visas šias žinias paskirti kitokiai nei pagrindinė, mažesnei veiklai. Juolab kad sritis labai įdomi – menas, kūryba.
Į klausimą, kaip spėja suderinti darbą didelėje įmonėje, didelę šeimą ir mentorystę, Gabija gūžteli: „Po teisybei, nežinau“. Svarsto, kad veikiausiai gimus trečiam vaikui, kai viską turi suplanuoti iki smulkmenų, o dienotvarkė tampa be galo intensyvi, moteris natūraliai išmoksta efektyviai išnaudoti kiekvieną laisvesnę minutę ir susitelkti tik į svarbius dalykus. Ir akimirką pagalvojusi, priduria: „Bet iš tikrųjų tai turėčiau būti dėkinga savo vyrui, kuris pritaria šiai veiklai ir mane palaiko, reikiamu metu pavaduoja ir išleidžia „žaisti“ 🙂
Antrojoje pasakojimo dalyje skaitykite:
Etikečių vienas kitam darymas – tobula užduotis visoms žmonių kategorijoms ir visais aspektais. Nes etiketė – tai prekės ženklo reprezentacija, kuri lygiai taip pat gali reprezentuoti ir žmogų.