Aktualu

Kuo skiriasi vilčių marketingas ir verslo planas

Print Friendly, PDF & Email

Portalo VERSLI MAMA Vasaros akademijoje – pats darbymetis. Susipažinusios su teisine verslo aplinka, projektinio finansavimo, socialinio verslo ir kainodaros pagrindais, trečiąją mokslų savaitę klausytojos ruošiasi gilintis į smulkaus verslo komunikaciją ir rinkodarą. Akademijos organizatorių tvirtinimu, šių žinių jau pakanka, kad galėtų būti pradėtas rengti svarbiausias verslo dokumentas – verslo planas.

Marius Jansonas versli mama

Marius Jansonas VERSLI MAMA Vasaros akademijoje kalbės apie alternatyvius verslo finansavimo būdus, nekilnojamąjį turtą ir paskolas.

„Priežasčių parengti verslo planą – daugybė“, – įsitikinęs paskolų ekspertas Marius Jansonas, vienas iš VERSLI MAMA Vasaros akademijos 2019 lektorių ir organizatorių. Pasak Mariaus, didžioji smulkaus verslo problema yra vadinamieji „verslo priepuoliai“: sugalvojau tą akimirką gerą idėją, ėmiausi ją realizuoti, viskas puikiai sekasi, bet kas bus, kai nebesiseks – nežinau.

„Paklausęs tokių verslininkų, net ir būdamas ne verslininkas gali suprasti, kad ne viskas yra gerai: verslas neturi ilgalaikės misijos, vizijos, krypties, nežino savo klientų tikslinių grupių ir panašiai“, – atkreipia dėmesį Kreditų valdymo universiteto vadovas ir paskolų ekspertas Nr. 1 Lietuvoje.

Kolegai antrina Skaidrė Vainikauskaitė-Tomaševičienė, portalo VERSLI MAMA vyr. redaktorė. Pasak jos, tokio plano reikia ne tik pelno siekiantiems juridiniams asmenims, bet ir visuomenininkams, norintiems gauti finansavimą savo projektams.

Verslo planas padeda išgryninti strategiją, identifikuoti galimas kliūtis, apsispręsti dėl reikalingų išteklių ir įvertinti, ar sumanytas verslas arba projektas apskritai turi potencialo augti ir išlikti gyvybingas. Ir visa tai galima numatyti dar nė nepradėjus veikti!

Verslo plano rašymas veikiausiai primena namų darbų ruošimą. Tačiau beatodairiškai neriant į verslą, Vasaros akademijos organizatorių įsitikinimu, rizikuojama sugaišti nepelnytai daug laiko, patirti nusivylimą ir galbūt nemažų finansinių nuostolių. Kiekvieną savaitę savarankiškai namų užduotis ruošiančios Vasaros akademijos klausytojos mokosi visapusiškai apgalvoti kiekvieną situaciją ir pasverti kiekvieną planuojamą žengti žingsnį.

Vilčių marketingas vs verslo planas

Skaidre_Vainikauskaite-Tomaševičienė_versli mama

S. Vainikauskaitės-Tomaševičienės paskaitos skirtos verslo plano baziniams apmatams užmesti.

„Sutinku, kad pasirengimo etapas gali atrodyti pernelyg ilgas ir varginantis, todėl gali kilti pagunda pulti įgyvendinti savo sumanymą neatlikus namų darbų. Tačiau statistika rodo, kad per pirmuosius trejus metus užsidaro 5 iš 10 naujų verslų. Kaip taisyklė, tarp nutraukusiųjų veiklą dažniausiai yra tie, kurie į verslą puolė stačia galva. Todėl siekiant ilgalaikio rezultato, verta apsišarvuoti kantrybe ir nusiteikti, kad sunku pratybose – lengva versle“, – drąsina Skaidrė, birželio 27 d., ketvirtadienį, 9–13 val. vesianti įvadą į smulkaus verslo komunikaciją ir rinkodarą.

Atrodytų, pradedant verslą ir taip yra kas veikti: sukurti produktų ir paslaugų aprašymus, vaizdo medžiagą ir paskyras socialiniuose tinkluose, paleisti reklamines kampanijas ir kt. Nemaža dalis verslų šiuos veiksmus atlieka be aiškaus žemėlapio, vadovaudamiesi nuojauta arba idealistiniais lūkesčiais. Jei po kurio laiko paaiškėja, kad lūkesčiai neatitinka rinkos realijų, tenka grįžti prie nepadarytų namų darbų ir iš naujo įvertinti verslo idėją, tikslines grupes, jų esamus ir menamus poreikius, koreguoti ne tik taktinius veiksmus, bet ir visą strategiją.

Vilčių marketingu juokais vadinami jokiais realiais faktais ir skaičiavimais nepagrįsti lūkesčiai, kad versle viskas klosis taip, kaip sugalvojo pats verslininkas. Įkvėptas naujos verslo idėjos ir prisiklausęs sėkmės istorijų bei tuščio pozityvumo, verslo pradinukas tikisi, kad jam kažkaip pavyks uždirbti. Kiek ir kaip – šito jis paprastai nežino, nes niekada neskaičiavo. Tačiau sena angliška patarlė byloja: „A failure to plan is a plan to failure“ (liet. Jei susimauni planuodamas, vadinasi, planuoji susimauti).

Verslo planas yra vilčių marketingo priešingybė. Šis dokumentas apibūdina patį verslą, jo kuriamus ir (ar) parduodamus produktus arba paslaugas, esamus ir galimus pinigų uždirbimo būdus, administravimo, finansavimo ir veikimo modelius bei daugybę kitų smulkesnių, tačiau ne mažiau svarbių žingsnių, vedančių į sėkmę.

Kada reikalingas verslo planas

Dvi dažniausios situacijos, kada verslo planas neišvengiamai būtinas, yra investavimas ir skolinimasis. Pagal verslo planą investuotojai sprendžia, kiek verslas turi potencialo, ir tik tada išsitraukia piniginę. Verslo plano reikia ir tada, kai reikia pasiskolinti lėšų apyvartai ar augimui.

Nemaža dalis Vasaros akademijos pirmosios laidos klausytojų apskritai dar neturi verslo. Joms verslo planas juo labiau reikalingas tam, kad įsivertintų, kiek laiko, pinigų ir kitų išteklių reikės norint jį pradėti.

Keli patarimai, į ką būtina atkreipti dėmesį, rengiant verslo planą:
  • Žinok savo auditoriją. Kai žinai, kam tavo verslo planas bus įdomus (net jei kol kas jį rašai tik sau, kad išsigrynintum idėją), gali pasirinkti atitinkamą kalbos manierą ir sudėti tinkamiausius akcentus. Be to, rašant visada yra galimybė atsitraukti ir po kurio laiko naujomis akimis kritiškai pažvelgti į tai, kas parašyta: ar pateikta tik svarbiausia informacija ir skaičiai, ar visi sakiniai neša informacinį krūvį ir tiksliai atspindi verslo idėją.
  • Turėk aiškų tikslą. Jeigu verslo planu siekiama užsitikrinti finansavimą iš fondų, į jo rengimą vertėtų įtraukti daugiau komandos narių arba išorės ekspertų. Kuo daugiau patirties turinčių specialistų pasidalins savo įžvalgomis, tuo didesnė sėkmės tikimybė.
  • Skirk laiko rinkos tyrimui. Verslo planas neabejotinai remsis jūsų asmeninėmis idėjomis ir vizijomis. Vis dėlto kai kurios verslo plano dalys bus mažiau romantiškos ir joms parengti reikės patikimų duomenų iš nepriklausomų šaltinių, pvz., Statistikos departamento. Tik iš pirmo žvilgsnio toks sociologinis tyrimas gali atrodyti nereikalingas! Jam būtina skirti pakankamai laiko, kad geriau suprastum, kam ketini siūlyti savo prekes ir paslaugas, kokie tų žmonių pomėgiai ir finansinės galimybės, ar jiems apskritai reikia to, ką siūlai, kas dar rinkoje siūlo kažką panašaus ir pan.
  • Aiškiai ir konkrečiai. Nesvarbu, kam skirtas jūsų verslo planas – vidiniam naudojimui ar išorės ekspertų vertinimui, – jis turi būti trumpas ir paskaitomas. (Turint omenyje, kiek sričių turi aprėpti verslo planas, rašant trumpas, turima omenyje 15–20 puslapių.) Jeigu turite papildomų dokumentų, kurie, jūsų manymu, vertintojams gali suteikti daugiau informacijos apie auditoriją ir jūsų tikslus, pridėkite juos kaip priedus.
  • Tonas, stilius ir kalba. Geriausia, kai verslo planą rašo vienas ir tas pats asmuo. Jeigu atskiras jo dalis rašo skirtingi specialistai, prieš pateikiant galutinę teksto versiją, ją reikėtų suredaguoti.

Skaidrės Vainikauskaitės-Tomaševičienės paskaita apie smulkaus verslo komunikaciją ir rinkodarą vyks birželio 27 d. 9–13 val. Į paskaitą galima registruotis laisvuoju klausytoju. Registracijos forma – teksto pabaigoje.

PASKAITOJE KALBĖSIME

  • Verslo misija, vizija ir tikslai;
  • Tikslinių grupių ir jų poreikių nustatymas;
  • Vertės žinutės ir jų komunikacija;
  • Situacijos analizė SSGG požiūriu;
  • Turinio rinkodaros strategija;
  • Bendravimo su žiniasklaida pagrindai (spauda, radijas, TV);
  • Įvaizdžio formavimas ir krizių valdymas.
Sritys, kuriose galėsiu panaudoti įgytas žinias:
  • VERSLO VADYBA. Tiksliai formuluosiu savo verslo tikslus ir pasirinksiu jiems įgyvendinti tinkamas komunikacijos formas;
  • ANALITINIAI GEBĖJIMAI. Mokėsiu išsigryninti tikslinę grupę ir nustatyti jos esamus ir menamus poreikius, įvertinti klientų vartojimo įpročius ir perkamąją galią; tiksliai formuluosiu užduotis kūrybininkams; gebėsiu įvertinti komunikacijos priemonių efektyvumą ir naudą;
  • RINKODARA. Žinosiu, kaip pasirinkti įmonei tinkamiausius rinkodaros veiksmus klasikinėje žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose; suprasiu, kaip įvedamas į rinką naujas produktas ir komunikuojama jo vertė klientui;
  • ASMENINĖ KOMUNIKACIJA. Įgysiu įgūdžių, reikalingų efektyviai dalykinei komunikacijai ir asmeninės motyvacijos išlaikymui;
  • KRIZIŲ KOMUNIKACIJA. Žinosiu, kaip elgtis verslo krizių atvejais ir atkurti reputaciją.

VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJOJE 2019 taikome socialinio verslo modelį!

Nuo kiekvienos įmokos už mokslą Akademijoje tam tikra procentinė suma skiriama vienos daugiavaikės mamos mokslams Akademijoje apmokėti.

Motyvuotą daugiavaikę mamą padeda atrinkti Daugiavaikių šeimų asociacija MES. Norimo dydžio auką Vasaros akademijai gali skirti ir privatūs rėmėjai, palaikantys daugiavaikių moterų įgalinimo idėją. Padėkime visi kartu dar vienai mamai tapti finansiškai savarankiška!

VERSLI MAMA | VASAROS AKADEMIJA 2019tai 48 akademinių valandų trukmės intensyvi verslo mokymų programa su daug praktinių užduočių ir namų darbais. Ją baigusieji įgis praktinių verslo teisės, finansų ir rinkodaros žinių, kurių pagrindu parengs arba atnaujins nuosavo verslo planą. Akademijos mokymų programa yra parengta 48 akademinių valandų trukmės ekonominio švietimo programos Verslumas ir tėvystė – misija įmanoma pagrindu. Ši mokymų programa yra įregistruota Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre, identifikacinis kodas – 273113. Išklausiusiems visą kursą išduodamas kvalifikacijos kėlimą patvirtinantis pažymėjimas.   

Norite mokytis Akademijoje, bet šį pranešimą pastebėjote per vėlai? Nieko baisaus! Vasaros akademijos paskaitos filmuojamos, todėl yra galimybė mokytis neakivaizdžiai ir prisivyti kurso drauges.

Iki liepos 1 d. laukiame visų klausytojų, pageidaujančių išeiti 12 savaičių kursą ir gauti kvalifikacijos kėlimą patvirtinantį pažymėjimą. Daugiau apie Akademiją skaitykite čia.

PASTABA: jeigu iš karto po registracijos negaunate patvirtinimo laiško, prašome patikrinti nurodyto el. pašto aplanką Spam (Šlamštas).

Registracija į Mama – Mamai (Sport for Support)

Užpildydama šią registracijos formą, sutinkate dalyvauti VšĮ „Versli mama“ organizuojamame projekte „Mama – Mamai (Sport for Support)" ir įsipareigojate per laikotarpį nuo 2024 m. balandžio 10 d. iki gruodžio 31 d. imtinai lankyti ne mažiau kaip 24 minibatutų treniruotes, 3 šeštadieninio klubo susitikimus ir dalyvauti 1 žygyje po Vilniaus apylinkes.
Sutikdama tapti projekto „Mama – Mamai (Sport for Support)" dalyve, esate informuota, kad visi užsiėmimai bus filmuojami ir (ar) fotografuojami. Užsiėmimų filmavimas ir fotografavimas be renginio organizatorių sutikimo draudžiamas.
* Užpildę šią anketą, jūs patvirtinate kad susipažinote ir sutinkate kad duomenų valdytojas – VšĮ Versli mama, juridinio asmens kodas: 304156099, registracijos adresas Fabijoniškių  g. 73-2, LT-71111 Vilnius, tvarkytų jūsų asmens duomenis: vardą, pavardę, elektroninio pašto adresą, telefono numerį projekto administravimo tikslais. Tvarkomi duomenys bus saugomi 3 (trejus) kalendorinius metus. Suprantate, kad turite teisę atsisakyti – tokiu atveju suprantate, kad prarandate galimybę dalyvauti projekto veiklose, tiesiogiai gauti informaciją apie projekto pakeitimus ir naujienas. Esate informuotas (-a), kad galite bet kuriuo metu atšaukti duotą sutikimą. Esate informuotas (-a), kad vadovaujantis ES Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (toliau – BDAR) 15, 16, 17, 21 straipsniuose įtvirtintomis asmens duomenų subjekto teisėmis ir nustatyta tvarka turite teisę: 1) žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis bei gauti kopiją; 3) reikalauti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jūsų asmens duomenys. Esate informuotas (-a), kad nepavykus išspręsti klausimo su VšĮ Versli mama, galite kreiptis į priežiūros instituciją – Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją. Asmens duomenys – tai bet kuri informacija, susijusi su fiziniu asmeniu (Duomenų subjektu), kurio tapatybė yra žinoma arba gali būti tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyta, visų pirma naudojant tokius identifikatorius kaip vardas, pavardė, buvimo vietos duomenys, naudojant vieną iš jų ar kelis to fizinio asmens fizinės, fiziologinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymius. Specialieji asmens duomenys susiję su asmens sveikata, etnine kilme ir kt.

VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJOS 2019 vaikų priežiūros partneriai

Yoopies Vasaros akademijos partneriai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.