Automobilio projektavimo metu inžinieriai apskaičiuoja įvairias svorių, matmenų ir balanso kombinacijas siekiant geriausio komforto, sukibimo bei valdomumo. Savaime suprantama, sunkūs ir dideli visureigiai niekada nebus tokie vikrūs kaip sportiniai automobiliai, tačiau, jeigu jaučiate, kad automobilis jūsų “neklauso”, valdymas yra nenuspėjamas ir vairuodami jaučiatės nesaugiai – reikia ieškoti problemos.
Vienais atvejais kalti gali būti automobilio gamintojo nenumatytų dydžių ratai, kaip antai ant kompaktinės klasės automobilių sumontuotos šiems automobiliams netinkančios plačios R19 ar R20 padangos, kitais – susidėvėjęs šarnyras važiuoklėje. Kviečiame susipažinti su galimais gedimais išsamiau.
Netinkamas ratų suvedimas
Labai daug automobilių yra eksploatuojami su neteisingu ratų suvedimu. Dažnai vairuotojai po važiuoklės remonto nesivargina atlikti ratų suvedimo arba jo apskritai niekada neatlieka. Laikui bėgant važiuoklės detalės dyla, lanksčiosios jungtys taip pat dėvisi, ko pasekoje kinta ir ratų kryptis.
Kai ratų suvedimas netinkamas, automobilio ratai dažniausiai „žiūri“ ne ta pačia kryptimi. Pavyzdžiui, jie gali būti per daug nukreipti į šonus, todėl valdymas būna sunkiai nuspėjamas.
Specialistai rekomenduoja ratų suvedimą atlikti bent kartą per du metus,po tam tikrų važiuoklės dalių, padangų keitimo.
Susidėvėję amortizatoriai
Amortizatoriai užtikrina komfortą bei stabilumą važiuojant automobiliu. Jie sugeria smūgius ir sumažina amplitudę, kurioje automobilis svyruoja. Laikui bėgant amortizatoriai susidėvi – išbėga viduje esantis tepalas, sudyla riebokšliai. Tada vis didesnį amortizavimo darbą atlieka spyruoklės ir automobilis, važiuojant nelygiose kelio atkarpose, labiau įsisiūbuoja, ko pasekoje blogėja sukibimas.
Labai dažnai sugedusių amortizatorių tepalas išbėga per riebokšlį ant korpuso, todėl galite apžiūrėti visus amortizatorius, ar jie sausi. O geriausiai patikrą būtų patikėti specialistams.
Važiuoklės gedimai
Važiuoklės konstrukcija bei būklė neabejotinai turi didelę įtaką komfortui ir stabilumui. Deja, važiuoklė patiria didelį krūvį, ypatingai važinėjant duobėtais keliais, todėl ilgainiui detalės susidėvi. Dėl sudilusio šarnyro ar guminės įvorės ratai nebėra tvirtoje pozicijoje ir situacija gali būti panaši kaip esant blogam ratų suvedimui.
Rekomenduojama reguliariai tikrinti važiuoklę, kad išvengtumėte papildomų išlaidų ir užtikrintumėte saugias keliones.
Netinkamos padangos
Patikrinę vidinę degalų bako dangtelio pusę arba vidinę priekinių durelių pusę turėtumėte pamatyti informacinę gamintojo lentelę, kurioje nurodyti rekomenduojamų padangų dydžiai. Siekdami patrauklesnės automobilio išvaizdos vairuotojai dažnai deda didesnius ratlankius ir plačias, žemo profilio padangas. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad naudoti netinkamo dydžio ratus yra pavojinga, nes važiuoklės detalės turi atlaikyti neįprastai didelį krūvį, ko pasekoje jos greičiau dėvisi ir netgi gali lūžti.
Taigi, jeigu didžiausios jūsų gamintojo rekomenduojamos padangos yra R19, tai kviečiame jas apžiūrėti čia ir vengti didesnių alternatyvų.
Neteisingas oro slėgis padangose
Toje pačioje, anksčiau minėtoje, rekomendacijų lentelėje galite rasti ne tik padangų dydžius, bet ir rekomenduojamus slėgius. Tinkamas slėgis yra nustatytas pagal automobilio svorį bei ratų dydį – tiek per mažas, tiek per didelis slėgis gadina padangas ir kenkia sukibimui su keliu. Padangų slėgį rekomenduojama patikrinti bent kartą per mėnesį.
Taigi, priežasčių dėl prasto ar nenuspėjamo automobilio valdymo gali būti įvairių. Netgi neoriginalūs spoileriai gali sugadinti aerodinamiką bei padidinti degalų sąnaudas, todėl būkite atidūs ir, susidūrus su problemomis, kreipkitės pagalbos į specialistus.
Partnerio turinys. Nuotrauka asociatyvinė ©Canva.