Aktualu

Karantino pamoka: ką daryti, kad kalėdinė prekyba nesibaigtų

Print Friendly, PDF & Email

Sudėtingų iššūkių visam pasauliui sukėlusi viruso pandemija ir dėl jos įvestas karantinas daliai verslų virto savalaikiu postūmiu sėkmingai plėtrai. Iškėlusieji prekybą į internetinę erdvę džiaugėsi net ir tokiu sudėtingu laikotarpiu – kalėdinė prekyba tęsiasi ir vasarą.

Tačiau sparčiai augę pardavimai ir užsakymų srautai sukėlė naujų rūpesčių. Prie tokio krūvio nepratusiems mažiesiems Lietuvos verslams teko greitai mokytis ir prisitaikyti. E. komercijos specialistų teigimu, išmokę šias pamokas smulkieji verslininkai aktyviai konsultuojasi, ruošdamiesi galimiems naujiems iššūkiams rudenį.

Verslas pasikeitė iš esmės

„Karantino metu mūsų verslas pasikeitė iš esmės. Prieš pandemiją turėjome sėkmingą fizinę parduotuvę, prekiavome mados mugėse ir per „Facebook“ paskyrą. Šalyje paskelbus karantiną parduotuvę teko uždaryti, o mugės nebevyko, tad iki tol nei trečdalio nesudariusi elektroninė prekyba tapo vieninteliu mūsų pajamų šaltiniu“, – VšĮ „Versli Lietuva“ organizuotos tiesioginės transliacijos metu savo verslo patirtimi dalijosi iniciatyvoje „Internete karantino nėra“ dalyvaujančios įmonės „Mur Mur apranga“ įkūrėja Indrė Mikeškaitė.

Su tokiu iššūkiu karantino metu susidūrė dauguma Lietuvos verslų, patyrusių neišvengiamą postūmį e. komercijos link – prekyba internetu jiems tapo vienintele išlikimo priemone. Tačiau I. Mikeškaitė atskleidžia, jog elektroninės parduotuvės įkūrimas jų įmonei nebuvo spontaniškas sprendimas.

Mes jau ilgą laiką mažais žingsneliais kūrėme savo elektroninę parduotuvę, nes komercija „Facebook“ puslapyje nebuvo efektyvi, reikalavo labai daug darbo ir buvo sunku tinkamai išpildyti klientų lūkesčius. Tačiau internetinės parduotuvės atidarymą ilgai atidėliojome – atrodė, jog tam reikia labai daug išskirtinio pasiruošimo, nuotraukos turi būti tobulos – viskas turi būti paruošta prieš paleidimą. Dabar suprantame, kad taip nėra.

Prisijungus prie VšĮ „Versli Lietuva“ iniciatyvos „Internete karantino nėra“, šiam verslui buvo suteikta skaitmeninės prekybos specialistų pagalba. I. Mikeškaitė sako, kad būtent iniciatyvoje dalyvaujančių mentorių patarimai ir atskleisti elektroninės prekybos niuansai jai parodė, kokios klaidos buvo padarytos kuriant elektroninę parduotuvę. Iniciatyvos specialistai verslininkei patarė, kokių pokyčių imtis toliau, kad prekyba internetu taptų dar sklandesnė ir sėkmingesnė.

„Jei dabar reiktų iš naujo kurti parduotuvę – iš karto kreipčiausi į specialistus – labai svarbu pasirūpinti ne tik jos išvaizda, bet ir funkcionalumu, kad ji būtų ne tik graži ir patraukli klientui, bet ir patogi naudoti“, – pabrėžia I. Mikeškaitė.

Verslininkė atskleidžia, jog prieš atidarant elektroninę parduotuvę nuogąstavo, ar į ją persikels klientų srautas iš „Facebook“ paskyros, tačiau pokytis pasiteisino – elektroniniai pardavimai karantino metu padvigubėjo.

Augantys pirkimai iškėlė naujus iššūkius

Net ir sklandžiai į internetinę prekybą karantino metu persikėlusiems verslams iškilo nenumatytų rūpesčių. Didėjant užsakymų skaičiui teko tvarkytis su didesne internetinių parduotuvių apkrova, įvairiais logistiniais ir pristatymo iššūkiais bei apmokėjimų sklandumu.

DPD smulkaus ir vidutinio verslo klientų projektų vadovė Laura Užpalytė atskleidžia, jog karantino metu siuntų kiekis dvigubai viršijo net ir kalėdinius srautus. Tokiam milžiniškam siuntų kiekiui jiems teko skubiai samdyti, apmokyti darbuotojus ir net atidaryti papildomą terminalą, kuriame galėtų priimti bei surūšiuoti gaunamus siuntinius.

„Reikėjo naujų darbuotojų išaugusiam pristatymų skaičiui, turėjome užtikrinti tiek gavėjų, tiek klientų, iš kurių surenkame siuntas, tiek pačių darbuotojų saugumą. Reikėjo daug pastangų, kad žmonės sutiktų dirbti ir nebijotų“, – sako L. Užpalytė.

kalėdinė prekyba_Gintarė Tarvydavičienė_versli mama

Skaitmeninės reklamos specialistė, „Perse.lt“ direktorė Gintarė Tarvydavičienė.

DPD atstovė tikina, jog be visų iššūkių ir saugumo klausimų, pandemijos metu vienas svarbiausių dalykų buvo komunikacija su klientais ir gavėjais, stengiantis užtikrinti, kad visi būtų informuoti apie esamą situaciją.

Komunikacijos svarbą pabrėžia ir karantino metu prie „Internete karantino nėra“ mentorių programos prisijungusi skaitmeninės reklamos specialistė, „Perse.lt“ direktorė, Gintarė Tarvydavičienė.

„Pristatymų ir apmokėjimų kompanijas karantino metu užklupo didžiuliai srautai, tad daugeliui verslų atsirado neplanuotų rūpesčių dėl nevykstančių apmokėjimų ar vėluojančių siuntų. Tačiau bendravimas su klientu ir esamos situacijos komunikavimas leido išspręsti daugumą šių problemų“, – atskleidžia G. Tarvydavičienė.

Specialistė pastebi, jog didelė dalis verslų iš karantino laikmečio pasimokė ir toliau aktyviai kreipiasi pagalbos, norėdami sklandžiai perkelti prekybą į elektroninę erdvę, taip norint ne tik pasiruošti galimam antram pandemijos proveržiui rudenį, bet ir siekiant padidinti esamus pardavimus.

Visų pirma, reikia turėti patrauklų produktą, patogią internetinę parduotuvę ir kokybišką turinį. Net ir įkūrus elektroninę parduotuvę, svarbu ją nuolatos tobulinti.

Ji taip pat tikina, jog reikėtų neužmiršti tikslinio vartotojo – bendrauti su juo ir suprasti, kuo jis gyvena, kokioje situacijoje kasdien atsiduria ir kaip parduodamas produktas ar paslauga galėtų jam padėti.

„O pati svarbiausia karantino pamoka yra tai, kad reikia visuomet būti pasiruošus – turėti kelis prekybinius taškus ir pristatymo būdus, sėkmingą tiek fizinę, tiek elektroninę parduotuves, jog būtų galima efektyviai suvaldyti augančius prekybos srautus“, – pataria G. Tarvydavičienė.

Tiesioginę transliaciją apie karantino pamokas galite peržiūrėti paspaudę šią nuorodą.

Iliustracijos iš portalo VERSLI MAMA archyvų ir pranešimo spaudai organizatorių.

_____________________________________________________________________

Taip pat skaitykite:

Naujo lietuviško startuolio taikiklyje – besaikis vartojimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.