Moteriškai

Kaip viena žalia ir naivi mergina nusipirko įmonę

Print Friendly, PDF & Email

Verslas buvo mano svajonė ir gyvenimo tikslas. Pradėjau apie jį galvoti, kai gimė sūnus. Ėmiau lankyti verslo seminarus (aišku, nemokamus, nes tam neturėjau pinigų), skaityti knygas, kurių pilnos mano lentynos. Dalinau tas knygas draugams, galvojantiems apie verslą, susitikdavau su knygų autoriais – man įdomūs tokie žmonės, smalsu jų klausytis. Pritraukiau į savo ratą draugų, jau turinčių verslus; tiesiog mokinausi iš jų patirties.

Visos verslininkės pritars, kad turėti verslą – tai ne sėdėti biure, gerti kavutę ir kalbėtis su klientais. Verslas – tai juodas darbas, įpareigojantis tave kiekvieną dieną augti kartu su įmone. Tai didžiulė atsakomybė ant tavo gležnų pečių: vieną dieną viskas gali būti gerai, o kitą dieną atrodo, kad žemė slysta iš po kojų. Bet, pripažinkime, kai viską sugebi sutvarkyti savo jėgomis, užvaldo toks fainas jausmas 😉

Kaip jau rašiau, savo profesinį kelią pradėjo nuo vadybininkės pareigų telerinkodaros paslaugų įmonėje, kurioje telefonu klientams siūliau mobiliojo ryšio tiekėjų paslaugas. Vėliau ėmiausi klientų aptarnavimo specialistės pareigų „Transcom Worldwide“, tada dirbau su „Google Adwords“ reklama.

Kiekvieną darbą labai mėgau ir stengiausi iš visų jėgų. Man labai patikdavo kalbėtis ir diskutuoti su klientais. Prisimenu net patį pirmąjį savo skambutį, kai iš baimės taip sutrikau, jog drebančiu balsu nesugebėjau užmegzti normalaus pokalbio. Dabar jau viskas kitaip. Kai jaučiuosi blogai ar slegia kokios bėdos versle, skambinu seniesiems savo klientams arba ieškau naujų, bendrauju su jais – tai mano vaistas nuo problemų, bendraudama užsimirštu iškilusias bėdas. Ne veltui sakoma, kad darbas išvaduoja nuo kvailų minčių.

Samdomuose darbuose įgijau daug patirties, bet svajojau apie savo verslą ir jam ruošiausi. Nežinau kaip, tačiau mintys realizavosi – matyt, jas pritraukiau, nors iš pradžių ir neturėjau tam pinigų. Kiekvienas, kuris labai tiki ir labai siekia, gali pasiekti aukštumų. Man pavyko ir šiuo metu esu įmonės, kuri užsiima reklama daugiabučių namų ir lauko stenduose, portaluose ir internete, viešaisiais ryšiais, spaudos darbais ir 4D reklama, savininkė ir direktorė.

Kaip ir kiekvienas pradedantysis verslininkas, iš pradžių susidūriau su įvairiomis problemomis. Pirmiausia – žinių stoka. Nežinojau, kaip elgtis įvairiose situacijose: teisingai sudaryti sutartis, kalbėtis su klientais, todėl pirmaisiais verslo mėnesiais savo paslaugas pardavinėjau vos ne už dyką. Tačiau šie žinių stokos paveikti sprendimai ateityje atnešė naudos, nes taip pritraukiau stambių klientų, kurių dėka vėliau radosi daugiau užsakymų.

Gavau krikštą iš konkurentų įmonės, ir tai man tapo dar vienu postūmiu į priekį. Kuo daugiau konkurentų, tuo daugiau esi priverstas judėti ir kuri naujas idėjas. Nuobodus verslas šiais laikais niekam neįdomus, reikia nuolat plėstis ir ieškoti naujų idėjų. Nors mokytis niekada nevėlu, geriausia tai daryti stebint svetimas klaidas. Deja, kol kas dažniau tenka mokytis iš savų.

Sprendimą įsigyti verslą paspartino sūnaus ėjimas į mokyklą ir pinigų stoka. Sūnui pradėjus eiti į pirmą klasę, dirbau reklamos agentūroje griežtai nustatytomis valandomis ir negalėjau jo pasiimti iš mokyklos. Tai buvo pirmoji priežastis, dėl kurios pradėjau skelbimuose ieškoti parduodamų reklamos įmonių. Pasiskambinau į kelias ir susitariau dėl susitikimų.

Dabar pasijuokiu iš šios avantiūros: viena žalia ir naivi mergina nusipirko įmonę, nieko neišmanydama apie verslą ir nesuprasdama, kad įmonė – tai ne tik juridinis statusas ir pavadinimas, bet ir visos ankstesnės jos problemos. Geriausia yra viską kurti pačiai nuo nulio: pati lipdai savo rankomis verslą kaip molį, o ne perki jau šleivai kreivai nulipdytą kitų.

Visoms, kurios turi idėjų ir nori pradėti savo verslą, sakau: nebijokite, kurkite. Geriau rizikuoti nei nieko nedaryti, o paskui graužtis, kodėl to ar ano nepadariau. Jei bijote eiti į verslą viena – ieškokite partnerių, bendraminčių, domėkitės ir tikrai bandykite. Visoms linkiu sėkmės!

Antrindami Laurai primename, kad verslo idėjų, partnerių ir bendraminčių paieškai yra skirta portalo rubrika „Tinklaveika“ bei greitieji verslo pasimatymai. Artimiausius jų numatome surengti Kaune jau kovo 5 d. Sekite naujienas 🙂

Lauros verslo svetainė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.