Kadaise priimtą sprendimą išleisti į verslą vyrą, o pačiai likti samdomame darbe, Jolita vadina to laiko būtinybe: augo dukra, taip reikėjo. Jos laikas verslauti atėjo dabar, ir mūsų herojė dėkinga sutuoktiniui už visapusį palaikymą.
Nusprendusiai eiti į tinklinės rinkodaros verslą mamai mūsų herojė Jolita Kajėnienienė pataria pirmiausia atvirai sau pačiai prisipažinti, ko nori: motyvacijos, savirealizacijos, bendravimo ar pinigų? Priklausomai nuo šių norų, būtina susidėlioti veiksmų planą. Norinčios pinigų, gali greitai pasiekti finansinį rezultatą, o ateinančios tik dėl savirealizacijos ir bendravimo – rasti kitokių šio verslo privalumų.
Kalbėdama apie tinklinę rinkodarą, Jolita tvirtina įžvelgianti daug bendro su klasikiniu verslu. Pasak jos, jeigu žmogus pasiekė aukštumų tinklinėje rinkodaroje, jam seksis ir bet kuriame samdomame darbe, nes yra išmokęs lyderystės ir savarankiškumo – tokių darbuotojų nori bet kuris verslas. Kita vertus, vadovai ar kolektyvų lyderiai, atėję į tinklinę rinkodarą iš samdomo darbo, taip pat gan greitai pasiekia gerų rezultatų. „Šie žmonės įpratę dirbti su komandomis, o tinklinė rinkodara ir yra darbas su komanda“, – aiškina Jolita.
Bene pagrindiniais šių dviejų verslo organizavimo formų skirtumais versli mama vadina finansinės ir asmeninės laisvės galimybes. „Man patiko kartą išgirsta mintis: susiraskite savo asmens dokumentuose parašytą savo atlyginimą, – prisimena pašnekovė. – Samdomame darbe, deja, darbuotojas ne visada gali daryti įtaką savo algai. O tinklinėje rinkodaroje finansinis rezultatas priklauso nuo tavęs, nes komandoje visada atsiras lyderių, kurie padės tau jį pasiekti.“
Bendradarbiavimas su „Jeunesse“ kompanija man suteikė galimybę atrasti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą. Aš turiu galimybę dirbti pagal man priimtiną tvarkaraštį. Turiu pakankamai laiko savo šeimai, draugams ir kelionėms. Niekada neįsivaizdavau geresnės investicinės grąžos nei laikas, energija ir pinigai, kuriuos aš investavau į savo dabartinę veiklą. Tai turbūt ir yra pagrindinė priežastis, kodėl man ši veikla patinka.
Ar galima uždirbti nedirbant?
Į klausimą, ar tinklinės rinkodaros verslas ilgainiui gali pradėti nešti pakankamas gyvenimui pasyvias pajamas, Jolita kloja be užuolankų: gali, bet reikia ne vienerių metų įdirbio, tvirtų lyderių ir stiprios komandos. Ir skaičiuoja paprastai: jei viena pati dirbi 8 valandas per dieną, tinklinėje rinkodaroje išmokinusi 10 žmonių, per tą patį laiką su komanda gali padaryti 10 kartų daugiau.
Nuo komandos atitenkanti dalis uždarbio jau gali būti vadinama pasyviomis pajamomis, kurios iš pradžių veikiausiai nebus didelės, bet ilgainiui, tavo rato žmonėms tobulėjant ir didėjant komandai, vis augs. „Panašiai kaip su autoriniu kūriniu: pvz., parašei knygą vieną kartą ir nuo autoriaus teisių gauni pasyvias pajamas. Bet taip nutinka ne iš karto – tai reikalauja kantrybės ir laiko“, – pabrėžia Jolita.
Į sėkmę – per prigimtinį nuoširdumą
Paprašyta išvardinti pagrindinius asmenybės bruožus, būtinus norint įsitvirtinti tinklinės rinkodaros versle, Jolita svarbiausiu vadina prigimtinį nuoširdumą, o antroje vietoje mini komunikabilumą.
Tinklinė rinkodara – santykių ir bendravimo verslas, ir tik kurdamas nuoširdžius santykius, sukursi ilgalaikį verslą. Visos kitos savybės, įskaitant verslumą, laikui bėgant išlavinamos.
Kitas svarbus sėkmės garantas – žmonių pasitikėjimas, nes būtent juo turi būti grindžiamas komandos formavimas. Kadangi tinklinė rinkodara yra ne vienadienis ir ne asmeninis, o ilgalaikis komandinis verslas, kuriant jį, būtina žiūrėti į perspektyvą, daugiausia dėmesio skiriant būtent darbui su komanda, jos augimui, tobulėjimui. Pasak verslios mamos, žmonės privalo žinoti, kad paskui savo lyderį galima eiti, kad jis padės bet kurioje situacijoje.
Žmogus, iš kurio mokausi šio verslo aš, kartą pasakė, kad jam užteko asmeniškai išauginti vos 10 lyderių, kad jo pajamos siektų septyniaženklę sumą. „Turbūt kiekvienas svajojame apie tvirtą lyderių komandą. Jei norite išauginti tokią komandą, turite būti pasirengęs nuolatos tobulėti ir pats. Ne visi gimsta lyderiais, bet kiekvienas turi galimybę išmokti lyderystės! Svarbiausia, kad žmogus būtų nusiteikęs mokytis“, – sako Jolita.
Pirmasis žingsnis link lyderystės – išmokite suprasti save. Atraskite savo stipriąsias puses, nes tai Jūsų prigimtinė dovana ir darbo stilius. Atpažinkite tas savybes, kurias reikėtų tobulinti. Tobulinti lyderystės savybes – tai reiškia paimti viską į savo rankas, o ne laukti, kol kas nors kitas už jus viską padarys. Yra daugybė lyderystės formų tinklinėje rinkodaroje, bet Jūs turite susikurti savo kelią.
Šiame versle labai svarbu, kaip žmonės jaučiasi greta jūsų. „Mums moka už tai, kad išgirstame žmones, suprantame jų poreikius ir padedame jiems rasti geriausią sprendimą. Jei atsižvelgsite į šią taisyklę, sukursite tvirtą komandą”, – tvirtina versli mama. Pasak jos, kiekvienas žmogus individualus. Jis ateina į komandą su savo žiniomis ir patirtimi. Lyderis turi išgirsti kiekvieną ir prisiderinti. Ne visada tai yra lengva, bet, pasak Jolitos, tikrai verta. Ji ragina stengtis bet kurioje situacijoje išlikti pozityviais ir optimistiškais. „Atsiminkite, kad Jūs turite įkvėpti kitus, tapti lyderiu, paskui kurį jūs pats norėtumėte sekti, iš kurio norėtumėte mokytis”, – primena.
Kiekviena komanda egzistuoja tarsi trijuose lygmenyse: ką mes darome, kaip mes tai darome ir kodėl mes tai darome. Daugelis žmonių gali paaiškinti, ką ir kaip jie daro. Jolita teigia, kad tai yra puiku, bet nėra pakankama: „Mes pirmiausia stengiamės atsakyti į klausimą KODĖL. Kai komandos narys supranta, kas jį motyvuoja siekti tikslų, jis ryžtingiau eina link jų”.
**
Su Jolita be galo įdomu kalbėtis apie viską: apie tinklinei rinkodarai klijuojamą sektos etiketę („mano vyras kelis kartus irgi juokais pavadino mus sekta, nes renkamės tam tikru nustatytu laiku. Bet į gamybinius susirinkimus klasikinėje įmonėje irgi ateinama griežtai nustatytu laiku, tik kažkodėl niekas to nevadina sekta“), ir apie tokį verslą pasirenkančius žmones („esame verslo grupė, sudaryta iš žmonių, norinčių geresnio gyvenimo. Dažniausiai tai pozityvūs žmonės, nes be pozityvaus nusiteikimo versle nieko nepadarysi“) ir apie galimybę grįžti į samdomą darbą.
„Nežinau, kas turėtų atsitikti, kad taip nutiktų, nors sakoma, kad niekada nesakyk niekada, – purto garbiniuotą galvą Jolita. – Šiuo metu neįsivaizduoju priežasties, kurį priverstų mane sugrįžti į samdomo darbo rinką. Nuosavame versle matau didesnę perspektyvą. Nesakau, kad buvo klaida jo tiek ilgai nekurti – tiesiog buvo priimtas toks sprendimas šeimoje, jis mane tenkino, aš tikrai be galo daug pasiėmiau iš samdomo darbo. Bet dabar pasukau kita linkme ir galiu pasakyti, kad prasmingas gyvenimas dar tik prasideda.“
Su mūsų heroje Jolita Kajėniene galite susipažinti ir gyvai pabendrauti kiekvieną trečiadienį 18.30 val. Vilniuje rengiamuose sveikatos, grožio ir galimybių vakaruose su „Jeunesse“.
Egidija says:
Žaviuosi Tavo ryžtu, energija ir drąsa! Šaunuolė!!!