Kai į Lietuvoje vykusią pirmąją Jeunesse Global konferenciją Kaune atvyko vienas iš aukščiausių kompanijos lyderių iš Australijos Lyndon Biernoff, mūsų herojei Jolitai pasitaikė galimybė su juo praleisti beveik pusdienį. Bendraudama prie puodelio kavos, vaikščiodama po Kauno senamiestį, versli mama teigia supratusi, kad tai žmogus, kurio gyvenimo filosofija labai panaši į jos pačios. Būtent Lyndono suteikti patarimai, jo paskatinimas ir padėjo Jolitai suprasti, kad prasmingas gyvenimas dar tik prasideda.
Tinklinę rinkodarą mūsų herojė Jolita Kajėnienė teigia pasirinkusi todėl, kad tokiu modeliu veikiančių kompanijų produktai padėjo jai susitvarkyti sveikatą. Iki tol, kaip ir dauguma, buvo skeptiška ir nusistačiusi priešiškai prieš panašių kompanijų veiklą: visada atrodė, kad tai yra tik produktų platinimas. Tik susipažinusi su žmonėmis, užimančiais geras pareigas klasikiniame versle ir dar papildomai dirbančiais tinklinėje rinkodaroje, Jolita tvirtina supratusi, kad tai – normalus verslas, kurį galima prilyginti darbui su komanda klasikiniame versle.
„Po vieno iš lankytų seminarų, buvau gavusi užduotį – išeiti iš savo komforto zonos ir išbandyti, kaip verslas daromas vienoje iš tinklinės rinkodaros kompanijų. Nuėjau, atradau puikius produktus, bet, pabendravus su kompanijos lyderiais, pastudijavus detaliau verslo planą, supratau, kad šios kompanijos siūlomas kelias nėra man priimtinas, supratau, kad tokio verslo daryti aš negalėsiu. Tada vienas draugas supažindino su nuostabiais žmonėmis, puikiais verslininkais iš kitos kompanijos, kurios produktai man patiko. Būtent pastarosios kompanijos žmonėms esu dėkinga už tai, kad parodė, kaip toks verslas turi būti kuriamas iš tikrųjų“, – prisipažįsta sau tinkamo kelio ilgai ieškojusi Jolita. Pabendravusi su daug šioje srityje pasiekusiais verslininkais, sako supratusi, kad platintojai, kuriuos matydavo ateinant į savo biurą, tėra pasirinkę vieną iš šio verslo siūlomų kelių, o tikrasis tinklinės rinkodaros verslas, kurio norėtų imtis, prasideda nuo lyderių komandos formavimo.
Verslo partnerystė tinklinės rinkodaros versle, anot Jolitos, yra ne kas kita, kaip lyderio, vadovo darbas, kuriame daug organizacinės veiklos. Į dabartinį savo verslą su kompanija Jeunesse Gobal mūsų herojė tvirtina atėjusi atsitiktinai – atviliojo geri atsiliepimai apie produktus.
Įsigijau produktų kaip vartotoja, verslo plano nė nežiūrėjau, nes tuo metu turėjau kitą verslą. Praėjus keliems mėnesiams, viena draugė teiraujasi, kas sukėlė tokius teigiamus mano išvaizdos pokyčius. Po kurio laiko ir antra paklausė, ką pradėjau daryti, kad tapau tokia energinga ir švytinti. Kadangi tinklinės rinkodaros sistemą jau šiek tiek išmaniau, atsiverčiau verslo planą ir pradėjau skaityti: jeigu du žmonės susidomėjo, vadinasi, iš to jau galima kurti kažkokią papildomų pinigų uždirbimo sistemą.
Ar gali važiuoti svetimu dviračiu?
Kalbėdama apie motyvus, paskatinusius keisti kompaniją-partnerę, Jolita cituoja populiarų posakį: „Padėk kitiems įgyvendinti jų svajones, ir jie tau padės įgyvendinti tavąją“. „Ta citata man visada patikdavo, ji gyveno kažkur mano viduje. Supratau, kad būdama šitame versle, kitiems tikrai galiu padėti: viena draugė pasiteiravo, kaip susitvarkyti sveikatą, kita – kaip pagerinti išvaizdą, ir aš pagalvojau, kad žinau, kaip tai padaryti“, – sako versli mama.
Ketvirtus metus tinklinėje rinkodaroje besisukanti pašnekovė prisipažįsta ne kartą mačiusi, kaip į šį verslą dažniausiai tik dėl pinigų atėję žmonės daro viską, kad patys uždirbtų – kartais tiesiog pamindami paskui ateinančių partnerių interesus.
Mane į šį verslą vedė ne pinigai – pinigų aš turėjau. Iš savo patirties žinau, kad didelės pajamos, kurios nepalieka laisvo laiko bei „išsunkia sveikatą“, niekada nesuteiks tos gyvenimo kokybės, apie kurią kiekvienas svajojame. Gyvenimiška patirtis mane išmokė, kad svarbiausia yra išlaikyti kokybiško gyvenimo balansą, o gyvenimo kokybė priklauso ne tik nuo pinigų. Veiklą Jeunesse Global kompanijoje laikau vienu iš prasmingiausių mano, kaip verslininkės, gyvenimo etapu. Tinklinės rinkodaros versle yra galimybė padėti kitiems žmonėms susikurti tokį gyvenimą, kokio jie nori. O dabartinės kompanijos verslo planas leidžia auginti lyderius be finansinių apribojimų jiems ir sau.
Kalbant apie uždarbį, svarbu suprasti, kad tinklinė rinkodara yra sistema. Jos laikantis ir turint padedančius lyderius, uždirbti gali kiekvienas. Tik reikia vienintelio dalyko – noro veikti ir mokytis. Pasak pašnekovės, yra žmonių, kurie tiesiog neturi kantrybės. Tinklinė rinkodara nėra loterija ir pinigai neateina per vieną dieną, o jeigu ir ateina greitai, tai nereiškia, kad jie bus stabilūs. Šiam verslui, kaip ir klasikiniam, įsukti reikia laiko ir kantrybės.
„Uždirbti čia gali kiekvienas, tačiau patartina laikytis esamos sistemos. Pavyzdžiui, aš pati ne kartą išradinėjau dviratį ir supratau, kad tas mano išrastas dviratis važiuoja ne taip gerai, kaip tas, kuris jau yra. Aišku prisideda ir asmenybiniai dalykai: kiek gali važiuoti kito išrastu dviračiu, kiek juo tiki ir pasitiki“, – atkreipia dėmesį su kompanija Jeunesse Global verslaujanti Jolita.
.
Ateities verslas brandžiai moteriai
Vienturtė Jolitos dukra, pasirinkusi verslo studijas užsienyje, matė mamos kaip verslininkės virsmus nuo pat ištakų. Ją Jolita vadina pačia didžiausia savo gerbėja ir palaikytoja, nuolat klausinėjančia apie verslą iki pat smulkmenų. „Net vyras iš mano verslo ilgokai juokėsi („žaisk žaisk, aprimsi, nueisi normaliai dirbti“), o dukra mano naujai pasirinktą verslo modelį priėmė nuo pat pirmos dienos, – sako pašnekovė. – Galbūt dėl to, kad mano atėjimas į šį verslą sutapo su jos įstojimu į tarptautinio verslo studijas Anglijoje, kur tinklinė rinkodara yra viena iš disciplinų, pristatoma kaip ateities verslas, prie kurio pasuks vis daugiau žmonių.“
Iš dukters Jolita sako gaunanti be galo daug patarimų įvairiomis verslo temomis, nors pati dukra imtis tinklinės rinkodaros kol kas neplanuoja – turi ambicijų verslauti kūrybinių indistrijų srityje. Tiesa, kartkartėmis pasvarsto, kad ateityje galbūt prie mamos ir prisidėtų. „Dukra nesako, kad iš to nori gyventi, bet pats gyvenimo būdas jai labai patinka“, – pastebi laisvu grafiku dirbanti, šiuo metu jau solidžias pajamas gaunanti ir bet kada į keliones išsirengianti versli mama.
Nors tinklinės rinkodaros verslas dažniausiai pristatomas kaip suteikiantis puikių galimybių ir perspektyvų jaunoms mamoms, Jolita galvoja kiek kitaip: „Esu iš vyresnės kartos mamų ir savo aplinkoje, draugų rate pastebiu nemažai moterų, kurios nėra patenkintos savo turima veikla, bet kažką pradėti iš naujo joms sunku, nes pirmiausiai riboja baimė nutraukti nusistovėjusį gyvenimo ritmą. Keisti gyvenimą sulaukus brandaus amžiaus sudėtinga psichologiškai. Tačiau mano pavyzdys, kad aš nutraukiau tikrai gerą karjerą stiprioje įmonėje ir pradėjau verslą visiškai nuo nulio bei sugebėjau jį įsukti taip, kad mano čekis jau viršija buvusį tarptautinės kompanijos vadovės atlyginimą, padrąsino ir kelias mano pažįstamas: jos taip pat išdrįso. Manau, mus riboja ne amžius, o vidiniai įsitikinimai, ypač tokiame versle“.
Trečiojoje pasakojimo apie Jolitą dalyje skaitykite:
Žmogui, nusprendusiam eiti į tinklinės rinkodaros verslą, pirmiausia reikia atvirai sau pačiam prisipažinti, ko jis nori: motyvacijos, savirealizacijos, bendravimo ar pinigų? Priklausomai nuo šių norų, būtina susidėlioti veiksmų planą. Norintieji pinigų gali greitai pasiekti finansinio rezultato, o ateinantieji tik dėl savirealizacijos ir bendravimo gali rasti kitokių šio verslo privalumų.
Marija says:
Dziaugiosi bendravimu su super verslininke!
Kristina says:
O taip …atejus i verslą nereikia investuoti savo pinigų. Nu nu. Registracija mokama, plius reikia nusipirkti startinį paketą kurio kaina ne mažesnė nei 100€
Jolita says:
Kristina,
daugelis verslų tikrai reikalauja nemažų investicijų. Verslą, apie kurį kalbu aš, galima pradėti be didelių investicijų.
Nelabai suprantu apie kokią 100€ startinį paketą kalbate 🙂 Jei kalbate apie kompanijos produkcijos pirkima savo reikmėms,tai nėra investicija į verslą, tai investicija į savo sveikatą ar grožį. Ir tik Jūs pati renkatės kokią pinigų suma į save investuoti 🙂
Manau, kad turite ne visai tesingą informaciją, tad jei norėsite, su malonumu padiskutuosiu su Jumis asmeniškai.
Kotryna says:
tikrai galima keisti viską, tik dažnai pritrūksta spyrio į užpakalį, užstrigus komforto zonoje. mane labai išmušė vyro parvežtas paspirtukas elektrinis, sako stok ir važiuok į darbą, nors buvau visiškai pripratusi prie automobilio. persiprogramavau, daug dalykų pradėjau daryti kitaip, nebijoti eksperimentuoti ar pasirodyti kvailai. ačiū ekoride.lt už “naują” gyvenimą.