Pinigai

Įkainiai didoki, bet smulkieji linkę dirbti vos su vienu banku (apklausa)

Print Friendly, PDF & Email

Lietuvos smulkusis ir vidutinis verslas norėtų, kad bankinės paslaugos jam kainuotų pigiau, tačiau dauguma įmonių lieka prisirišusios prie vieno banko. „Spinter tyrimų“ atlikta apklausa rodo, kad verslininkų akimis ir toliau didžiausiu trūkumu išlieka, jų nuomone, dideli bankų įkainiai – taip mano 68 proc. apklaustųjų. Tuo pat metu 43 proc. patvirtino, kad jų atstovaujamas verslas naudojasi vieno banko paslaugomis.

Apklausą inicijavusio Medicinos banko Verslo tarnybos direktorius Julius Ivaška pastebi, kad ir viena, ir kita tendencija lieka atitinkamai tiek dažniausiu verslo priekaištu, tiek ir dažniausiu pasirinkimu.

„Klausimą apie didžiausius priekaištus bankams Lietuvos verslo atstovams uždavėme ir prieš trejus metus. Tikriausiai nerealu laukti momento, kad įmonių atstovai situacijos nevertintų per kaštų prizmę, todėl visiškai nestebina tai, kad už finansų paslaugas jie norėtų mokėti mažiau. Kita vertus, pribloškė tai, kad, pasirodo, panašiai kaip ir gyventojai, verslai nesukuria konkurencijos momento patiems bankams“, – sako J. Ivaška.

Verslas elgiasi kaip gyventojai

Medicinos bankas prieš metus aiškinosi, kelių bankų paslaugomis naudojasi gyventojai. Reprezentatyvios apklausos metu paaiškėjo, kad net 59 proc. respondentų naudojasi tik vieno banko paslaugomis. Vienintelį banką pasirinkusio verslo dalis yra mažesnė, bet vis tiek aukšta.

„Du iš penkių verslo atstovų nėra diversifikavę finansinių paslaugų tiekėjų. Tai nedidina tarpusavio konkurencijos bankams, kurie gauna klientą su visais jo poreikiais: kasdienėmis operacijomis, finansavimu, plėtra. Jeigu verslas šiuo klausimu yra toks konservatyvus, paslaugų sektoriui tai netaps paskata keistis“, – pastebi J. Ivaška.

Dviejų bankų paslaugomis naudojasi 36 proc. verslo apklausos dalyvių, trijų – 14 proc., o daugiau nei trijų – 6 proc. smulkaus ir vidutinio šalies verslo.

Iš esmės šalies verslą tenkina bankininkystės sektoriaus galimybės – teigiamai apie jas atsiliepė 48 proc. verslininkų. Iš jų 25 proc. patvirtino, kad bankų paslaugų prieinamumas yra pakankamas, 14 proc. – kad sprendimai priimami pakankamai greitai, dar 9 proc. mano, kad bankai yra pakankamai lankstūs.

43 proc. respondentų įžvelgė minusus: 30 proc. trūksta bankų lankstumo, 9 proc. – didesnio finansavimo sprendimų prieinamumo, dar 4 proc. pastebėjo, kad priimdami sprendimus bankai užtrunka per ilgai.

Keliuose bankuose turite verslo sąskaitą?
  • Pridėk savo atsakymą

Po pandemijos požiūris pasikeitė

Vienodo požiūrio į kiekvieną klientą tema, panašu, nedideliems verslams šiemet yra ypač aktuali. Palyginti su pandeminiais 2020 metais, 9 punktais iki 31 proc. susilpnėjo vertinimas, kad bankuose nedideli verslai yra vertinami taip pat, kaip ir didieji.

Atitinkamai 8 punktais daugiau, arba 25 proc., apklausos dalyvių atkreipė dėmesį į tai, kad daugiau dėmesio sulaukia tada, kai prireikia didesnės apimties ar naujų paslaugų. Medicinos banko Verslo tarnybos direktoriaus Juliaus Ivaškos vertinimu, kiekvienas bankas, prisiimdamas naujos rizikos su esamu ar nauju klientu, jos įvertinimui skirs papildomų pastangų.

„Nė viena atsakingai dirbanti finansų institucija neleis sau nereikšmingu laikyti augančio esamo kliento paslaugų poreikio ar kruopščiai nevertinti naujo kliento. Tai susiję su rizika, atsakingu mums patikėtų finansinių išteklių naudojimu, atsakingu rizikos valdymu“, – sako J. Ivaška.

Panašiai kaip ir 2020-aisiais (32 proc.), beveik trečdalis (30 proc.) nedidelių verslų jaučiasi vertinami ne blogiau nei didžiosios įmonės.

Vis dėlto, verslininkų vertinimu, banko dydis taip pat turi įtakos tam, kaip efektyviai jis bendradarbiauja. Beveik pusė (48 proc.) sako, kad mažas bankas suteikia daugiau dėmesio klientams ir yra lankstus (46 proc.), dar 43 proc. pažymėjo, jog iš mažo banko galima tikėtis individualių sprendimų ir net (32 proc.) mažesnių įkainių.

„Rinkos konkurencingumo potencialas atsiskleis tuomet, kuomet ir finansinio sektoriaus klientai taps aktyvesni, mobilesni, mažiau konservatyvūs bei patys ims drąsiai rinktis tą paslaugą ir tą paslaugos teikėją, kuris siūlo geriausias sąlygas“, – konstatuoja J. Ivaška.

„Spinter tyrimai“ 206-is šalies smulkaus ir vidutinio verslo atstovus apklausė šiemet kovo 27-balandžio 12 dienomis.

Asociatyvinė iliustracija iš © CANVA.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.