Startuolio Yoopies sukurta platforma Worklife, kurios veiklai Lietuvoje vadovauja Kamilė Dalšėdaitė, karantino metu atliko darbuotojų apklausą ir sužinojo, jog 75 proc. apklaustųjų patiria nemažai problemų, kai darbas ir vaikų priežiūra kertasi . Net 80 proc. darbuotojų manė, kad darbdavys turi ženkliai prisidėti, palaikydamas jų darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą.
Pasak Kamilės, remdamiesi šia statistika, platformos Worklife steigėjai nusprendė pasiūlyti įmonėms sprendimą, kaip atliepti naujus darbuotojų lūkesčius, pavyzdžiui, galimybę dirbti iš namų ar lanksčiu darbo grafiku.
Platformoje įmonės gali skelbti visas savo siūlomas papildomas naudas (sveikatos draudimas, psichologinė parama ir kt.) bei siūlyti darbuotojams nemokamai pasinaudoti Yoopies paslaugomis. O jos, pasak Kamilės, tinka įvairaus pobūdžio įmonių darbuotojams: „Kadangi paslaugos susijusios su kasdiene veikla ir kasdieniais rūpesčiais, jos tinka tiek turint šeimą, tiek augintinį, tiek senus tėvus, kuriems reikia slaugytojo pagalbos“.
Platformoje Worklife siūloma rinktis iš tokių modulių:
- Tėvystė: tėvai gali susirasti auklę tiek nuolatinei, tiek vienkartinei priežiūrai: pavyzdžiui, po mokyklos ar kelioms valandoms, kai reikia greitai sutvarkyti darbinius reikalus. Be to, Yoopies korepetitoriai gali padėti vaikams paruošti namų darbus ar užtaisyti žinių spragas;
- Profesinio ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra:
- Namų tvarkytojų paslaugos,
- Gyvūnų priežiūra (šioji tampa vis aktualesnė išvykstantiesiems į komandiruotes ar atostogų),
- Slaugytojų paslaugos, kurios padeda darbuotojams pasirūpinti vyresnio amžiaus tėvais ar turinčiais specialiųjų poreikių šeimynykščiais.
„Pasinaudoję minėtomis paslaugomis, prie paslaugų teikėjo profilio darbuotojai galės palikti atsiliepimą. Taip kiti darbuotojai galės matyti savo kolegų atsiliepimus. Kursis rekomendacijų tinklas ir įmonės bendruomenė“, – kaip tai veikia, aiškina Kamilė.
Paslauga įkandama pinigingiems
Tiesa, yra vienas bet: platformos siūlomomis paslaugomis greičiausiai įstengs pasinaudoti tik didieji verslai. „Pirmiausia žvalgomės į dideles įmones, turinčias nuo 300 darbuotojų, – neslepia Kamilė. – Tačiau ir mažesnės IT ar biotechnologijų įmonės, kurios siūlo savo darbuotojams didesnį naudų pasirinkimą, greičiausiai taip pat būtų linkusios investuoti ir pasinaudoti šia paslauga.“
Nuo įmonės dydžio priklauso ir konkrečiai įmonei skirtos platformos Worklife įdiegimo mokestis. Kuo darbuotojų daugiau – tuo įdiegimo kaina vienam darbuotojui mažesnė. Jei įmonėje dirba vyresni, labiau tikėtina, kad jiems bus reikalingos auklės, korepetitoriaus, slaugytojo paslaugos. Jaunesni daugiau naudos įžvelgs augintinių priežiūroje. Už darbuotojų gautas paslaugas įmonė su platforma atsiskaitys pagal atitinkamą kreditų, skirtų pasirinktoms paslaugoms, skaičių.
Psichologinis krūvis ir stresas darbe paveikia darbuotojų produktyvumą ir tampa vis didesniu iššūkiu įmonėms. Tad Worklife tikslas – padėti įmonėms ir darbuotojams atrasti pusiausvyrą tarp darbinių įsipareigojimų bei kasdienių rūpesčių, su kuriais susiduriame kiekvienas. Bonusų sistemos nebepakanka talentams pritraukti ir išlaikyti – esminiais darbdavio prekės ženklo kriterijais tampa įmonės vidaus kultūra ir gyvenimo kokybė darbe.
Kamilės žodžiais tariant, iš prancūzų sugalvotai franšizei naująją paslaugą platinti sekasi puikiai: gimtojoje Prancūzijoje platforma jau turi 100 klientų, kiek mažiau – Italijoje ir Anglijoje.
„Lietuva irgi eina tuo keliu, siūlo kūrybiškesnes naudas darbuotojams, nors kitose Europos šalyse šie pasirinkimai labiau išplėtoti, jų daugiau. Vakarų Europos verslams tokia paslauga kaip Worklife atrodo labai svarbi, nes palengvina darbuotojų gyvenimą. Lietuvoje ją dar tik pradedu siūlyti įmonėms, bandau suprasti rinką“, – dėsto Kamilė. Jos manymu, pagalba darbuotojams derinant asmeninį ir profesinį gyvenimą įmonėms suteikia pranašumo.
Metai kaip amerikietiški kalneliai
Šie metai Yoopies Lietuvoje veiklai buvo tarsi amerikietiški kalneliai: pavasarį sukėlė šoką ir daug rodiklių krito žemyn, o vėliau vėl ėmė kilti.
„Yoopies tikrai pajautė pirminę karantino bangą, kai žmonės nežinojo, kaip bus toliau, taupė pinigus, nenorėjo naudotis namų tvarkytojos, vaikų priežiūros paslaugomis. Daug kas dirbo iš namų. Bet apklausus per 100 šeimų, iš jų 75 proc. nurodė, kad kyla problemų derinant profesinius įsipareigojimus ir vaikų priežiūrą. Dabar viskas grįžo į normą: Yoopies paslaugomis naudojamasi dažniau, stebimas jų paklausos kilimas. Manau, pamažu visi prie tokių amerikietiškų kalnelių priprasime“, – viliasi Kamilė.
Namų tvarkytojos paslaugos – labiau prabanga. Jų įkainiai netgi linkę kristi, nes mažėja paklausa. O slaugytojų poreikis per karantiną, atvirkščiai, labai išaugo: reikia, kad kas nueitų apipirkti, parneštų vaistų, suteiktų kitas buitines paslaugas.
Kamilės vertinimu, vaikų priežiūra Lietuvoje tebelieka pagrindinė Yoopies teikiama paslauga. Tiesa, ją sparčiai vejasi gyvūnų priežiūra, kuri tuoj taps beveik tokia pat paklausi. Palyginti su praėjusiais metais, besisiūlančių prižiūrėti gyvūnus irgi daugėja.
„Ši tendencija Vakarų Europos valstybėse buvo matoma gerokai anksčiau, į Lietuvą ji atėjo uždelstai. Koronaviruso situacija privertė ieškoti pagalbos, kas galėtų pavedžioti augintinį ar kitaip juo pasirūpinti“, – pastebi iš Barselonos verslui gimtinėje vadovaujanti Kamilė. Pasak jos, gyvūnų priežiūros įkainių žirklės tebelieka itin plačios: brangiausiai kainuoja profesionalaus dresuotojo, o pigiausiai – studentės, norinčios papildomai prisidurti už augintinio pavedžiojimą, paslaugos.
**
2012 m. Paryžiuje sukurta ir dabar 16 Europos šalių veikianti paslaugų mainų namams platforma Yoopies greitai įsitvirtino lyderės pozicijoje. Lietuvoje Yoopies veikia nuo 2019 m. pradžios, kai jos franšizę įsigijo Barselonoje gyvenanti portalo VERSLI MAMA tinklaveikos narė Kamilė Dalšėdaitė.
KAIP TAPTI PORTALO VERSLI MAMA DRAUGĖMIS IR TINKLAVEIKOS NARĖMIS
Už straipsnio iliustracijas dėkojame YOOPIES.
________________________________________________________________________________