Mariaus Kazakevičiaus nuotr.
MO muziejus atidarymo festivalyje pristatė emocinio intelekto lavinimo užsiėmimus ikimokyklinio amžiaus vaikams ir pradinukams. Jie tęsis ir šventiniam šurmuliui nuslopus – kalbėti apie įvairius jausmus ir juos tinkamai reikšti mažieji naujajame muziejuje bus mokomi nuolat.
Paramos vaikams centro psichologė Ieva Dulinskaitė, kartu su MO muziejaus edukatoriais rengusi emocinių gebėjimų lavinimo programą ir vedusi pirmuosius užsiėmimus, pabrėžia, kad paveikslai gali tapti puikia priemone, padedančia geriau pažinti ir suprasti savo jausmus bei juos reikšti.
Vaikai jaučia tokius pačius jausmus kaip ir suaugusieji, tik dar ne visada moka juos atpažinti ir suprasti. Per šį užsiėmimą mažieji kviečiami patyrinėti emocinį paveikslų pasaulį ir geriau suprasti šešis pagrindinius savo jausmus: liūdnas, piktas, laimingas, išsigandęs, pasibjaurėjęs ir nustebęs. Mokome suprasti, kad visi jausmai mums svarbūs ir reikalingi“, – sako I. Dulinskaitė.
Analizuodami, kokius jausmus sukelia konkretus meno kūrinys, vaikai juos įvardina, ieško skirtingų emocijų pavadinimų, prisimena situacijas, kai panašiai jautėsi. Pavyzdžiui, žiūrėdami į paveiksle pavaizduotą krentantį žmogų, kalba apie baimės jausmą, kas juos paprastai gąsdina arba baugina, kas padeda baimę įveikti.
Vieni pirmųjų emocinio intelekto lavinimo užsiėmimuose dalyvavę mentorystės programos „Big Brothers Big Sisters“ vaikai ir savanoriai dalinosi jausmais, kuriuos sukelia vasaros vaizdai, prisiminė situacijas, kai būna liūdna, baisu ar bjauru, ieškojo ženklų, žmogaus veide ir kūne išduodančių, kaip jis jaučiasi.
„Toks kalbėjimas apie jausmus padeda geriau suprasti save ir kitus. Mokėdami atpažinti ir įvardinti emocijas, vaikai geriau supranta savo jausmų pasaulį, o tada lengviau suvokti, kaip jų elgesys gali paveikti kitus. Savo ir kito jausmų atpažinimas padeda bendrauti, įsijausti į kito poziciją, valdyti savo impulsus, spręsti tarpusavio nesutarimus. Labai svarbu mokyti vaikus įvardinti ir pasidalinti savo jausmais su artimaisiais, nes tai padeda pasijusti geriau ir kitiems žmonėms mus lengviau suprasti“, – atkreipia dėmesį psichologė.
Užsiėmimai MO muziejuje parengti remiantis socialinių emocinių įgūdžių lavinimo ir smurto prevencijos programa „Antras žingsnis“, kurią Lietuvoje daugiau nei dešimt metų įgyvendina Paramos vaikams centro psichologai – moko pedagogus pagal ją dirbti savo klasėse.
Taip pat skaitykite: Vaikų maitinimas mokykloje: švediškas stalas ir valandos pietų pertrauka Kodėl negalima vaiko žaislų išmesti paslapčia Vaikų gimtadieniai rudenį kvepia mažųjų kepta pica