Nuo šiol Vilniaus ir Klaipėdos apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų (toliau – VMI) padaliniuose gyventojus konsultuos ir „Sodra“, o šių miestų „Sodros“ klientų aptarnavimo centruose dirbs ir VMI specialistai, rašoma pranešime spaudai.
Šiuo projektu siekiama efektyviau įgyvendinti vieno langelio principą, kad mokėtojai svarbią ir naudingą informaciją gautų greičiau ir paprasčiau, nevykdami į dviejų įstaigų padalinius, įsikūrusius skirtingose miesto dalyse. Bandomasis bendras gyventojų aptarnavimo tobulinimo projektas pernai buvo pradėtas Kaune ir buvo sėkmingas, todėl tikimasi, kad naujove gyventojai aktyviai naudosis ir kituose didžiuosiuose miestuose.
„Per du mėnesius Kauno AVMI specialistas, dirbantis „Sodros“ skyriuje, aptarnavo 319 mokesčių mokėtojų, o „Sodros“ darbuotojas Kauno AVMI patalpose priėmė 609 interesantus. Artėjant gyventojų pajamų mokesčio deklaravimo laikotarpiui norime, kad gyventojai atsakymus į mokestinius ir socialinio draudimo klausimus gautų patogiai vienoje vietoje, o šis projektas tokią galimybę ir suteikia“, – sako Vilniaus AVMI viršininkė Edita Glumbakienė.
Kauno AVMI duomenimis, VMI specialisto paslaugos aktualiausios įvairias deklaracijas teikiantiems gyventojams, jų susidarė beveik 60 proc. nuo bendro aptarnautų mokesčių mokėtojų skaičiaus.
Dar 15 proc. gyventojų buvo reikalinga informacija, susijusi su individualia veikla ir verslo liudijimais. VMI darbuotojas taip pat priėmė įvairius prašymus ir teikė kito pobūdžio informaciją. Kauno AVMI patalpose dirbantis „Sodros“ specialistas per du mėnesius daugiausia sulaukė gyventojų, vykdančių individualią veiklą ir norinčių konsultuotis su veikla susijusių „Sodros“ mokesčių klausimais. Tokių interesantų buvo trys ketvirtadaliai.
„Siekiame, kad klientams būtų kuo patogiau gauti visą su įmokomis ir mokesčiais susijusią informaciją ir žmogui nereikėtų keliauti iš vienos įstaigos į kitą. Bandomasis projektas Kaune pasiteisino, o be Vilniaus ir Klaipėdos, panašiai bendradarbiauti su mokesčių inspekcija artimiausiu metu pradėsime ir Šiauliuose bei Panevėžyje“, – sako „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjas Evaldas Mikutis.
„Sodros“ Vilniaus skyriaus darbuotojas gyventojus konsultuoja Vilniaus apskrities VMI Ulonų g. 2, o Vilniaus apskrities VMI specialistai jau dirba „Sodros“ padalinyje Laisvės pr. 28, o vėliau ir J. Kubiliaus g. 10. Klaipėdos AVMI Taikos pr. 28 dirba vienas „Sodros“ darbuotojas, o Smiltelės g. 12A – vienas Klaipėdos AVMI specialistas. Kauno AVMI specialistai dirba „Sodros“ padalinyje A. Mickevičiaus g. 42, o „Sodros“ darbuotojai aptarnauja klientus Kauno AVMI padalinyje Europos pr. 105.
Paslaugų teikimas vienoje vietoje itin naudingas gyventojams, vykdantiems visų formų individualią veiklą, norintiems užpildyti deklaracijas, pateikti prašymus ar tiesiog gauti svarbią informaciją.
VMI primena, kad informaciją mokestiniais klausimais galima rasti VMI tinklalapyje www.vmi.lt, taip pat gauti paskambinus trumpuoju numeriu 1882. Telefoninės konsultacijos įrašomos ir saugomos 5 metus bei prilygsta rašytinėms konsultacijoms.
„Sodros“, o nuo šiol kartu – ir Darbo biržos konsultacijos teikiamos telefonu 1883. Visą informaciją dėl socialinio draudimo įmokų galima rasti „Sodros“ tinklapyje, o asmeninės konsultacijos teikiamos ir prisijungus prie asmeninės „Sodros“ paskyros gyventojui https://gyventojai.sodra.lt.