„Spinter tyrimai“ atlikta analizė rodo, kad dažniausiai mokymai įdomūs jauniems vadovams ir vyresniems buhalteriams. Organizacijų psichologė, mokymų įmonės „Countline“ lektorė Aistė Mažeikienė teigia, kad taip nutinka dėl skirtingame amžiuje ir profesiniame gyvenime atsirandančių naujų žinių, įgūdžių poreikio ir asmeninio gyvenimo aplinkybių.
„Mokymasis, tobulėjimas buvo ir yra vienas svarbiausių dalykų. Kasdien dirbu su žmonėmis, kurie yra motyvuoti mokytis ir, kaip matome tiek iš praktikos, tiek iš atlikto tyrimo duomenų, vyresnio amžiaus buhalteriai kur kas dažniau lankosi seminaruose“, – teigia A. Mažeikienė.
64 proc. 51–70 amžiaus buhalterių dažniausiai lankomos edukacijos – tai įvairūs profesiniai seminarai, mokymai ir konferencijos.
Kas antras vyresnio amžiaus buhalteris yra linkęs tobulinti savo žinias bei įgūdžius. Didžioji dalis dažnų lankytojų (93 proc.) yra moterys. Jauni specialistai – iki 40 metų – mokymuose lankosi kur kas rečiau. Tokių žmonių dalis siekia 29 proc. Mažiausias aktyvumas – nuo 40 iki 50 metų.
Pasak A. Mažeikienės, vyresnio amžiaus buhalteriai labiau linkę mokytis dėlto, kad supranta, jog, norint išlikti nuolat besikeičiančių įstatymų ir naujovių rinkoje, privalu mokytis – ypač buhalterinės apskaitos ir mokesčių klausimais.
„Nors ir norisi stabilumo, aiškumo, tačiau jo nėra. Patirtis irgi mažai tepadeda, nes tai, kaip galėjau dirbti pernai, šiemet nebetiks. Tad į mokymus ateina motyvuoti žmonės, kurie žino, ko nori. Jie save jau atradę, turintys daugiau laiko dėl asmeninio gyvenimo aplinkybių. Jie nuolat mokosi, suprasdami mokymų vertę ne vien žinių, bet ir bendravimo su savo srities profesionalais prasme“, – teigia lektorė.
JAU NETRUKUS SKELBSIME PRIĖMIMĄ Į VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJĄ
Jaunesni vadovai mokosi daugiau
„Priešingai nei su buhalterių profesijos atstovais, kas antras (52 proc. apklaustųjų) jaunas vadovas – iki 40 metų – aktyviai lankosi įvairiuose mokymuose. Nors abi profesijos yra labai svarbios, reikalaujančios atsakomybės ir atidumo, toks skirtumas, tikėtina, yra dėl to, kad buhalteriai mokymuose dalyvauja labiau dėl žinių atnaujinimo. O vadovai – dėl įvairių naujų įgūdžių įgijimo“, – sako A. Mažeikienė.
Mokymai dažniausiai lankomi vadovų. Tačiau juos renkasi tik mažesnė dalis (36 proc.) apklaustų vadovų, kurių amžius yra vyresnis (51–60 m.). Retai mokytis yra linkę 29 proc. šio amžiaus vadovų.
Dažniausiai mokymai aktualūs tiems vadovams, kurie tokias pareigas eina 6–10 metų. Jų dalis sudaro net 40 proc. Rečiausiai (43 proc.) mokymai lankomi tų vadovų, kurie dirba vadovaujantįjį darbą daugiau nei 15 metų.
Juodoji mokymosi skylė
Atlikta analizė parodė, jog itin retai seminarus ir konferencijas lanko 41–50 metų amžiaus žmonės – tokių yra net 41 proc. iš visų apklaustųjų vadovų. Iš itin retai atvykstančių į seminarus asmenų net 79 proc. jų sudaro vyrai.
„Įdomu tai, jog tiek buhalteriai, tiek vadovai, pasiekę šį amžių, kur kas rečiau matomi mokymuose. Taip galėtų būti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia – dėl naujos veiklos srities paieškos. Stebima tendencija, kad iki 40-ties žmonės daugiausia mokosi tai, ko reikia (svarbu diplomas ir įsidarbinimo tikimybė), o po to – tai, ko nori ar apie ką seniai svajojo. Bet iki šio periodo – mokymosi tai, ko nori, vyksta įdomus ieškojimų ir atradimų etapas. Kad žinotum, kuria kryptimi toliau nori augti, neretas sustoja – meta sėkmingą karjerą (nes ten jaučiasi jau viską pasiekęs), stabteli ir tik tada vėl pradeda mokytis, atradus naują veiklą, kurioje mato prasmę“, – dalinasi įžvalga psichologė.
Kita galima priežastis – grįžimo į save laikas. Šis laikotarpis yra skirtas išmokti pagaliau gyventi, o ne vien dirbti.
Iki maždaug 42 metų mano „aš“ praktiškai nėra. Esu mama / tėvas, vadovas, specialistas, o kur dar visuomeninės veiklos. Vien tik mano pareigos, o kurgi aš pats? Tad pats tas laikas „grąžinti save sau pačiam, atiduoti sau tai, ką iki šiol suteikiau kitiems. Vieni save randa vėl, grįžta į tai, ko iš tikrųjų norėjo, o kiti tiesiog jaučiasi save praradę nesibaigiančiame gyvenimo ir pareigų sūkuryje.
Pasak jos, kol vyksta savęs kaip asmenybės prisiminimas, žmogus mokosi mažiau. Reikia laiko suprasti ir pasidžiaugti savo pasiekimais: vaikai jau paauginti, karjera padaryta, gerovė sukurta, tad atsiranda naujas etapas, po kurio vėl atrandame augimo ir tobulėjimo džiaugsmą – esu ne vien pareigos, bet ir žmogus su savo asmeniniais norais.
„Countline“ inicijuotame ir „Spinter tyrimai“ atliktame tyrime dalyvavo 203 įmonių vadovai ir 207 buhalteriai, analizė atlikta visos Lietuvos teritorijoje 2019-aisiais.
Lektorės Aistės Mažeikienės nuotr. iš naujienų platformos BNS spaudos centras.
JAU NETRUKUS SKELBSIME PRIĖMIMĄ Į VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJĄ
_______________________________________________________________________________