Įvairūs seminarai moterims žarsto neįtikėtinų rezultatų pažadus: kaip drovuolei virsti seksualia deive, kompleksuotai – charizmatiška lydere, o namie su vaikais sėdinčiai mamai – klestinčia verslininke. Tačiau mažai kas susimąsto apie tikruosius tokių renginių siekius ir rezultatus.
Šiame tekste rasite 8 punktus, apie kuriuos mokymuose nepasakoma iki galo, o kartais net atvirai meluojama. Tai anaiptol nereiškia, kad skatiname atsisakyti bet kokių mokymų – tiesiog būkite atsargios rinkdamosi ir nepraleiskite patarimų kiekvieno skirsnio pabaigoje.
#1 Kalbėtojo tapatybė
Daugelis pranešėjų yra žmonės, apie kurių išsilavinimą ir profesinius pasiekimus sunku rasti konkrečių duomenų. Ši spraga dažnai maskuojama ambicijomis, pasitikėjimu savimi, o kartais ir arogancija: „Tu nevykėlė! Bet aš tau padėsiu“.
Asmuo, kuris įsipareigojo kažko išmokyti, negali to daryti gerai be įspūdingo asmeninio pavyzdžio. Antai Robertas Kiyosaki pradėjo dėstyti verslą tik sulaukęs 47 metų – po to, kai pats tris kartus bankrutavo ir patyrė visas verslo grimasas savo kailiu. O portalo Versli mama mokymų programos yra kruopščiai rengiamos bendradarbiaujant su savo sričių specialistais ir oficialiai įregistruotos Kvalifikacijų tobulinimo programų ir renginių registre.
Kaip nepakliūti: Tikrinkite informaciją apie kalbėtoją (look who is talking). Entuziastingus atsiliepimus apie tai, kaip staiga pasikeitė dalyvių gyvenimas po seminaro, praleiskite pro akis. Viskas, kas jums svarbu, yra kur lektorius mokėsi, kuo ir kur dirbo, ką pasiekė. Jei turite galimybę pabendrauti iš anksto, nesivaržykite užduoti kelių konkrečių klausimų apie žmogaus profesinę praeitį.
#2 Pažadas pasidalyti paslaptimi
Daugelio mokymų idėja – esą yra kažkoks slaptas metodas, kuris padės greitai ištekėti, uždirbti milijoną, kuklią namų šeimininkę pavers fatališka moterimi.
Manding žmonija tūkstančius metų klysta manydama, kad tam reikia daug dirbti, pirmiausia – su savimi. „Neeeee, – sako dabartiniai mokymų guru, – darbas tik nevykėliams. O štai mes žinome, kaip visa tai gauti nepurvinant rankų. Apie tai jūs ir sužinosite mūsų seminare.“
Kaip nepakliūti: Nėra slaptų metodų. Tačiau yra patarimų, kurie į tam tikrus profesinės veiklos aspektus gali padėti pažvelgti kitaip. Tiems patarimams įgyvendinti reikia asmeninio jūsų noro ir pastangų, taip pat laiko. Aišku yra tik viena: žmonija tuos tūkstančius metų neklydo – reikia dirbti. Daug ir nuosekliai.
Rekomenduojami seminarai moterims:
Vytautas Jonušas kviečia: pirmieji verslo žingsniai užsienyje (nuolaida mamoms)
Atskleisk savo geriausias savybes LinkedIn (kvietimas registruotis)
#3 Objektyvių įvertinimų trūkumas
Kadangi objektyvios sistemos, leidžiančios įvertinti tokių mokymų rezultatus, nėra, jų dygsta tarsi grybų po lietaus.
Kai užsisakai juodus batelius, o tau atsiunčia baltus, tai reiškia, kad pardavėjas netinkamai įvykdė savo įsipareigojimus. O kai nuėjai į seminarą, kuriame tave žadėjo padaryti charizmatiška turtuole, bet kaip buvai pilka pelė, gyvenanti nuo algos iki algos, taip ir likai – kas tada?
Kaip nepakliūti: Pasirinkite tokį renginį, kuris atitinka jūsų specifinius poreikius. Pavyzdžiui, nemokate viešai kalbėti, bet jums to reikia – eikite į retorikos kursus.
Tiesa, iš pradžių pasiskaitykite specializuotos literatūros, mat daugelis kalbėtojų pateikia tą pačią informaciją (dažnai dar ir sunkiai virškinamą), kurios galima rasti viešoje erdvėje.
O jei tiesiog trūksta pasitikėjimo savimi, geriau eiti į sporto salę. Tai yra ir efektyviau, ir naudingiau, ir pigiau.
#4 Nesuprantamų žodžių gausa
Daugelis mokymų – tiek verslo, tiek psichologijos – piktnaudžiauja nesuprantamomis ar neaiškiomis formuluotėmis. Jų ypač gausu pavadinimuose ir aprašymuose.
Kita vertus, o kaip kitaip? Juk nekviesi į seminarą „Už jūsų pinigus aš jums papasakosiu tai, ką jūs ir taip žinote“.
Kaip nepakliūti: Seminaro aprašymas turėtų būti suprantamas net ir neturint specialaus pasiruošimo.
Jei ką tik pradėjote reklamuotis socialiniuose tinkluose, tuomet seminaras „Verslo socialiniuose tinkluose pagrindai“ su išsamia programa – gerai. Bet „Sužinok pičinimo ir grabingo paslaptį ir tapk ten kažkuo šauniu“ – jau ne.
Apskritai atsargiai reikia žiūrėti į mokymus, kurių pavadinimuose yra žodžiai šauni, sėkminga, charizmatiška, produktyvi arba -iausia.
#5 Emocinis diskomfortas
Šią techniką dažnai naudoja nušvitimo guru, kurie skersai išilgai perskaitė psichologijos pagrindus ir sanskrito praktiką, atskleidė savyje tūnojusią kažkokią autoritarinę asmenybę, išsilaisvino iš jos gniaužtų ir dabar padeda tai padaryti kitiems. Esmė – priversti žmogų patirti ne pačias maloniausias emocijas, motyvuojant juos išeiti iš komforto zonos, o paskui pagirti už tai.
Tikriausiai esate girdėję daug istorijų apie tai, kaip mokymų dalyviai prašė išmaldos, priekabiavo prie nepažįstamų žmonių arba darė kitus nesuvokiamus dalykus. Euforija, kurią žmogus patiria atlikęs tokią užduotį, neleidžia jam suvokti, kad tai tik manipuliavimo būdas, o ne joks asmenybės tobulinimas.
Kaip nepakliūti: Jei mokymuose jums siūloma padaryti tai, kas sukelia bent kiek diskomforto, nesutikite.
Išėjimas iš komforto zonos (prieš išeidami pirmiausia turite suprasti, ar išties joje užsisėdėjote) turėtų būti sąmoningas ir laipsniškas: pakeiskite įprastą maršrutą, užeikite į naują restoraną, padarykite rytinę mankštą.
Taip pat skaitykite:
Ar reali priklausomybė nuo interneto?
Versli mama Rita ir jos siūlomas streso valdymas
Motinystės išmoką gauna vis daugiau mamų (infografikai)
#6 Per didelis populiarumas
Socialiniuose tinkluose pilna nuotraukų iš įvairių mokymų, kurios skelbiamos su motyvuojančiomis grotažymėmis ir būsenomis apie tai, kaip svarbu būti produktyviam, pradėti keistis tuoj pat, tapti savo gyvenimo šeimininku.
Susidaro įspūdis, kad žmogus tikrai dalyvavo įdomiame, tiesiog kvapą gniaužiančiame renginyje, turinčiame galingą užtaisą, kuris ne tik kad tuoj padės, bet jau iš esmės pakeitė visą pilką jo buitį.
Kaip nepakliūti: Dalyvių noras paskelbti teigiamą pranešimą apie seminarą dažnai yra skatinamas organizatorių: kviestiniai fotografai, gražios dekoracijos, premijos už registraciją mokymų metu, grotažymių konkursai.
Ir dar: daugelis tokių renginių lankytojų džiaugiasi jais visai ne dėl gautų naujų žinių ir ryškių emocijų. Tiesiog vaikščiojimas po tokius renginius šiandien yra tapęs gero tono požymiu ir skambiai vadinamas investicija į save.
#7 Masių psichologija
Minios efektas – populiari rinkodaros priemonė, kurią naudoja ir seminarai moterims. Jų reklamoje, beje, kaip ir bet kurioje kitoje, dažnai sutinkamas visiems jau atsibodęs ribotas pasiūlymo laikas: „Paskubėkit! Liko tik 2 bilietai“.
Paskui paaiškėja, kad visos vietos salėje užimtos, o kartais nebūna likę net pristatomų kėdžių (jos atsiranda vėliau). Ir jau pačioje pradžioje susidaro teigiamas įspūdis, nes tiek daug žmonių vienu metu negali apsigauti.
Kaip nepakliūti: Tiesiog žinokite, kad kai kurie iš mokymų dalyvių – tai kompanijos, kuri juos organizavo, darbuotojai, kalbėtojo pažįstami, draugai ir draugų draugai. Būtent šie žmonės pakvies jus į kadrą pasidaryti bendrą nuotrauką, padės įveikti suvaržymus ir susidoroti su diskomfortu. Jie kalbės apie tai, kaip šauniai pasikeitė jų gyvenimas po panašių mokymų.
#8 Asmeninis augimas per dieną
Asmeninio augimo mokymai tapo memu, ypač tarp tų, kurie bandė išsiaiškinti savyje senelių metodais: skaitydami knygas ar lankydamiesi pas paprastą psichologą. Šie žmonės žino, kad bet koks augimas, o ypač asmeninis, yra laipsniškas, ilgas, individualus procesas. O staigiai, greitai ir visiems tuo pačiu būdu – tai daugiau panašu į pinigų išviliojimo būdą, nei į realiai įgyvendinamą pažadą.
Kaip nepakliūti: Tokių mokymų taikinys – žmonės, kurie, atrodo, turi viską, bet jiems kažko trūksta: ryškių įspūdžių, naujų pažinčių, jausmo, kad viskas gerai. Taigi, vienu ar kitu gyvenimo laikotarpiu lengvatikiškai pasimauti ant seminarų moterims užmesto jauko galime kiekviena iš mūsų.
Nors… Jei toks laikotarpis atėjo kaip tik dabar, o horizonte pasirodė asmenybės augimo guru, pagalvokite: gal į kelionę? Ten ir įspūdžiai, ir pažintys, ir jausmas, kad viskas gerai.
Pabaigai
Tarkime, jums pasisekė ir atėjote į seminarą, kuriame pasitikėjimą keliantis pranešėjas kalba suprantama kalba ir pasakoja naudingus dalykus. Tačiau vien todėl vargu ar padidės pardavimai, užaugs pasitikėjimas savimi, aplankys beprotiška sėkmė tarp vyrų. Greičiausiai nepabus jumyse ir deivė ar likimo valdovė.
Žmogus nėra robotas – jo negalima tiesiog paimti ir užprogramuoti sėkmei, kaip tai žada seminarai moterims. Bet kokiems pokyčiams reikia laiko, pastangų ir, svarbiausia, jūsų noro. Jei to nėra, jokia sėkmės programa neveiks.
Na, o jei akiratyje vis dėlto pasirodė dominantys seminarai moterims, pasmalsaukite, ar jie paženklinti žyma VERSLI MAMA rekomenduoja. Nes mes rekomenduojame tik verčiausius!
Parengta pagal ADME.
Iliustracijoms panaudoti kadrai iš portalo VERSLI MAMA archyvų.
Dalia says:
Rašote, kaip nepakliūti į sukčių mokymų organizatorių pinkles ir reklamuojate Vytauto Jonušo seminarą! Šitas ponas susirinko pinigus už seminarą apie el. prekybą š.m. gegužę ir dingo. Seminaras neįvyko, organizatorius pradėjo pasislėpė. Turiu išsisaugojusi visus parašytus laiškus, netgi buvau atidavusi skolų išieškojimo įmonei. Bet ir jiems susisiekti nepavyko.
Pasidomėkite, ką reklamuojate. Nereklamuokite sukčių!
Versli mama says:
Miela Dalia, dėkojame už Jūsų informaciją. Susisiekite su portalo administracija Kontaktų skiltyje nurodytu el. paštu ir nurodykite savo aktualius kontaktus, kad galėtume išsiaiškinti situaciją tiesiogiai, ne viešoje komentarų skiltyje.