Violeta Masteikienė primena, kad socialinis verslas nėra labdara, todėl turi būti tvarus ir pelningas.
Kaip sukurti sėkmingą socialinį verslą Lietuvoje, su portalo VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJOS 2019 klausytojais dalinsis šio verslo pradininkė ir lyderė Violeta Masteikienė. Pasak jos, einant į socialinį verslą, būtina nusiteikti, kad esminėms permainoms visuomenėje pasiekti reikės ne vienerių metų, todėl teks sunkiai ir kantriai dirbti.
2016 metais socialinio verslo lydere išrinktos Violetos sukurtų socialinio verslo projektų sąraše – tokios iniciatyvos kaip Draugų uogienė, Spalvoto meduolio diena, Birutė Bebaimė, Coffee Week Lithuania. Mūsų žiniomis, dar vienas Violetos projektas, susijęs su trumposiomis maisto grandinėmis, netrukus sulauks finansavimo iš Nacionalinės mokėjimų agentūros.
Socialinis verslas – tai toks verslo modelis, kai išnaudojant rinkos mechanizmą, pelno siekimas susiejamas su socialiniais tikslais ir prioritetais. Socialinio verslo įmonės užtikrina darnesnę, stabilesnę verslo plėtrą, įprastai savo darbuotojams moka didesnius atlyginimus, įdarbina darbuotojus taikant naujas darbo formas.
Pasak Violetos, socialiniame versle labai svarbi motyvacija ir aiškus žmogaus suvokimas, kodėl jis ryžtasi imtis šios veiklos.
Tau turi „skaudėti“, rūpėti kažkuri problema, kad taikydamas tradicinį verslo modelį, tuo pačiu metu siektum ir spręsti tą problemą. Aš pati, prieš 8 metus pradėjusi „Spalvoto meduolio dienos“ iniciatyvą, vadovavausi būtent šiuo principu. Man buvo skaudu girdėti tai, kad 4000 vaikų Lietuvoje gyvena vaikų namuose ir ėmiau svarstyti, ką galėčiau padaryti.
Socialiniame versle, kaip ir klasikiniame, pelno veiksnys yra gyvybiškai svarbus. Nepelningas socialinis verslas žlugtų, kaip ir bet kuris kitas verslas. Tačiau vien aklas pelno siekimas negali būti pagrindinė paskata užsiimti tokia veikla, nes vienas svarbiausių socialinio verslo principų – didžiąją dalį pajamų (o kartais ir visas) reinvestuoti į veiklą.
Pasak Violetos, galima drąsiai sakyti, kad socialinių verslų rinka Lietuvoje pamažu auga. „Kadaise niekas nepirko ekologiškos produkcijos vien todėl, kad ji brangesnė. Tai pasikeitė, kai vis daugiau žmonių suprato, kad investuoja į savo sveikatą. Tikiuosi, kad vis daugiau žmonių supras, kad pirkdami socialinių verslų produkciją jie investuoja į geresnę visuomenę“, – sako Violeta ir tvirtina patarimais padėsianti visiems VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJA 2019 klausytojams, svarstantiems savo verslui pritaikyti socialinio verslo modelį.
TEISĖS IR VADYBOS MODULIS | Socialinio verslo įvadas (2 ak. val.)
- Socialinio verslo samprata ir tendencijos;
- Teisinis socialinio verslo reglamentavimas;
- Socialinio verslo inkubatoriai ir akceleratoriai;
- Pajamų generavimo ir perskirstymo modeliai;
- Gyvybingiausi socialinio verslo pavyzdžiai Lietuvoje.
Sritys, kuriose galėsiu panaudoti įgytas žinias:
- VERSLO VADYBA. Žinosiu, kaip kurti finansiškai tvarų ir gyvybingą verslo modelį, kurio dėka didžiąją dalį savo pajamų galėsiu sugeneruoti vykdydama komercinę veiklą;
- FINANSŲ VALDYMAS. Suprasiu ir mokėsiu pagrįsti, kodėl socialinio verslo įmonės nemoka dividendų investuotojams ar akcininkams. Mokėsiu sudaryti galimybes investuotojams atgauti pradinę investiciją;
- INOVACIJOS. Žinosiu, kaip taikyti novatoriškus sprendimus, socialines inovacijas arba sėkmingą praktiką, kuriant ir parduodant produktus arba paslaugas;
- RINKODARA IR KOMUNIKACIJA. Gebėsiu pasirinkti socialinio verslo tikslinėms grupėms ir investuotojams tinkamiausius rinkodaros ir komunikacijos veiksmus, užtikrinančius optimalų poveikį ir grįžtamąjį ryšį.
D. U. K.
Ar baigus VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJĄ 2019 būsiu garantuota, kad mano socialinio verslo idėja pasiteisins?
Socialinis verslas yra itin kompleksiška sistema. Todėl iš anksto tiksliai susiplanuoti žingsnius ir pasakyti, ar idėja išliks gyvybinga, praktiškai neįmanoma. Tačiau rengdami savo verslo planą, padedant specialistams galėsite patikrinti pasirinktą socialinio verslo idėją įvairiais aspektais. Bet kuriuo atveju tai bus pigiau, nei investuoti į „neveikiančią“ idėją.
Turite suprasti, kad dažnai tai, ką jūs planuojate, gali tiesiog neįvykti. Todėl būkite pasiruošę ir numatę alternatyvius, naujus kelius siekti savo tikslų.
Ruošdamiesi studijoms Akademijoje, stenkitės surinkti kuo daugiau duomenų apie savo verslo aplinką ir surinktus duomenis atidžiai įvertinkite. Pagal gautus rezultatus galėsite atitinkamai koreguoti savo metodus. Kuo daugiau informacijos turėsite, tuo greičiau reaguosite į pokyčius ir juos numatysite.
Kalbant apie vidinius verslo resursus, visada reikės įvertinti tris klasikinius verslo elementus: žmones, procesus ir technologijas. Įvertinkite, kaip kiekvienas iš šių elementų gali daryti įtaką jūsų poveikiui, nustatykite jų stiprybes ir silpnybes. Nuolat analizuokite, kaip tai atrodo jūsų verslo kelyje siekiant daryti realų poveikį.
VERSLI MAMA VASAROS AKADEMIJOJE 2019 mes patys taikome socialinio verslo modelį!
Nuo kiekvienos įmokos už mokslą Akademijoje tam tikra procentinė suma skiriama vienos daugiavaikės mamos mokslams Akademijoje apmokėti.
Motyvuotą daugiavaikę mamą padeda atrinkti Daugiavaikių šeimų asociacija MES. Norimo dydžio auką Vasaros akademijai gali skirti ir privatūs rėmėjai, palaikantys daugiavaikių moterų įgalinimo idėją. Padėkime visi kartu dar vienai mamai tapti finansiškai savarankiška!
VERSLI MAMA | VASAROS AKADEMIJA 2019 – tai 48 akademinių valandų trukmės intensyvi verslo mokymų programa su daug praktinių užduočių ir namų darbais. Ją baigusieji įgis praktinių verslo teisės, finansų ir rinkodaros žinių, kurių pagrindu parengs arba atnaujins nuosavo verslo planą. Akademijos mokymų programa yra parengta 48 akademinių valandų trukmės ekonominio švietimo programos Verslumas ir tėvystė – misija įmanoma pagrindu. Ši mokymų programa yra įregistruota Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre, identifikacinis kodas – 273113. Išklausiusiems visą kursą išduodamas kvalifikacijos kėlimą patvirtinantis pažymėjimas.
Daugiau apie Akademiją skaitykite čia. Birželio 2–9 d. mokslai Akademijoje brangsta po 5 proc. kasdien.
PASTABA: jeigu iš karto po registracijos negaunate patvirtinimo laiško, prašome patikrinti nurodyto el. pašto aplanką Spam (Šlamštas).