Praėjo vos metai, kai atsirado programėlė TikTok, tačiau ji jau buvo atsisiųsta daugiau kartų nei populiariosios Facebook, Snapchat ir Instagram. Dabar šis tinklas jungia milijardą vartotojų visame pasaulyje, o didžioji jų dalis – paaugliai. Kur slypi tokio žaibiško populiarumo paslaptis?
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, aptaria 4 svarbiausius naujosios platformos išskirtinumus.
Kaip veikia TikTok
Ši platforma yra skirta trumpiems, iki minutės trunkantiems vaizdo įrašams kurti ir peržiūrėti. Kaip ir programėlėse Instagram ar Snapchat, vaizdo įrašai yra vertikalaus formato ir skirti būtent telefonams.
TikTok turi daugybę vaizdo filtrų ir muzikinių takelių tokiems įrašams įgarsinti. Aplikacija itin skatina bendravimą tarp vartotojų: pavyzdžiui, jie vieni kitiems gali kurti atsakomuosius vaizdo įrašus arba vadinamuosius „duetus“. Turinio šioje platformoje yra labai daug, o gausoje nepasimesti padeda grotažymės. Jomis vaizdo įrašai yra grupuojami pagal įvairius iššūkius, populiariausius juokelius ar temas.
Kuo TikTok skiriasi nuo kitų socialinių tinklų?
Įsivaizduokite, koks būtų jūsų Facebook srautas, jei tinkle neturėtumėte jokių draugų, sekamų vartotojų ar puslapių? Būtent toks yra platformoje TikTok. Užuot teikęs pirmenybę draugų ar reklamuojam turiniui, šis tinklas turi skiltį For You (liet. Skirta tau). Joje pateikiami tik tie vaizdo įrašai, kurie galėtų patikti konkrečiam vartotojui.
Mechaninis aplikacijos algoritmas nuolat mokosi, kas kiekvienam vartotojui yra įdomu, ir pateikia tik jam aktualų turinį. Tarpusavyje bendrauti gali tik tie programėlės naudotojai, kurių interesai tuo metu sutampa. Jie priima vienodus iššūkius, naudoja panašias grotažymes ir dalyvauja tuose pačiuose kolektyviniuose juokuose. Pomėgiams pasikeitus, keičiasi ir laikinųjų draugų ratas.
Kitaip tariant, TikTok vartotojų turinio srautas priklauso ne nuo realių pažįstamų rato, o nuo grotažymių.
Kodėl jaunimui ši aplikacija yra tokia patraukli?
Pagrindinė turinio kūrėja aplikacijoje TikTok yra pati tinklo bendruomenė. Iššūkiai, kolektyviniai memai, grupiniai pokštai – visa tai sukuria, stebi, ir, ne mažiau svarbu, populiarina patys vartotojai.
Be to, TikTok yra vieta tokiam turiniui, kurio kitur publikuoti vartotojai galbūt nedrįstų. Čia galima išvysti ir juokinančius, ir svetimos gėdos jausmą sukeliančius vaizdo įrašus.
Panašu, kad tokio autentiškumo ir reikia jaunimui – daugiau nei pusė aktyvių aplikacijos naudotojų yra iki 24 metų amžiaus.
Populiariu gali tapti bet kas
Nors kituose socialiniuose tinkluose, nesant įžymybe, tūkstantiniams sekėjų būriams pritraukti prireikia daug pastangų ir laiko, platformoje TikTok populiarumą pelnyti galima vos vienu vaizdo įrašu. Juo pasidalinus su tinkama auditorija, galima akimirksniu sulaukti atgalinio ryšio iš tūkstančių vartotojų ir taip savo turinio pasiekiamumą padidinti eksponentiškai.
Tiesa, šlovė čia irgi itin trapi. TikTok platformoje esi geras tiek, kiek buvo geras paskutinis tavo turinio vienetas. Naujas bus prastos kokybės? Auditorija pabėgs kitur.
Be to, ir pats tinklo algoritmas skatina nuolatinį judėjimą nuo vienos auditorijos, grotažymės ar iššūkio iki naujų, todėl tos pačios tematikos turinys ilgai populiarus nebūna.
Šaltiniai:
https://mediakix.com/blog/top-tik-tok-statistics-demographics/
Taip pat skaitykite:
Teisininkė: intelektinė nuosavybė turi būti įforminta iki pradedant verslą